Kommentarer till Budapestrulle - Sida 1

"Recept på budapestrulle - en rulltårta av nötmaräng fylld med vispad grädde och frukt eller bär. Ett klassiskt bakverk. Bilder steg för steg."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Berit Larsson 2017-09-07 11:38
Hej!
Jag har frusit ner Budapestrulle och det går utmärkt. Jag hade fyllt den med hallon. Men dela den i mindre bitar om du inte ska använda hela vid ett tillfälle. Jag hade inte gjort det och Budapestrulle blev för blöt när det blev bitar över.
person Svar till faliha gholami penna Skrivet av Susanne 2017-05-17 14:09
Ja det tror jag går bra, det blir ju inte riktigt samma smak, men mandel är ju också gott och mandel och nötter har ju ungefär samma egenskaper. Ta samma mängd!
penna Skrivet av faliha gholami 2017-05-16 19:16
hej!
jag undrar om jag kan använda mandel istället för hasselnötter? ifall om det går att använda hur mycket behöver man ha?
Mvh Faliha
person Svar till Carina penna Skrivet av Susanne 2017-01-26 00:52
Jag har inte provat att frysa den själv men tror att det kanske kan fungera att frysa den färdiggräddade marängen. Att frysa med grädden i kan nog ge kornig grädde och kanske blir inte marängen lika frasig p.g.a. fukten. Viktigt att låta den tina långsamt. Men som sagt har jag inte provat själv. Skriv gärna hur det blev om du provar!
penna Skrivet av Carina 2017-01-25 09:44
Hej, jag undrar om det funkar att frysa den?
Ska ha kalas och tänkte förbereda.
Tacksam för svar.
Mvh Carina
person Svar till Oscar penna Skrivet av Susanne 2016-06-21 00:56
Så trevligt! Tack för att du skrev!
penna Skrivet av Oscar 2016-06-19 13:18
Jättebra recept.
Lätt att laga och den blev riktigt lyckad på första försöket.
person Svar till Hari penna Skrivet av Susanne 2016-06-12 00:55
Tack så mycket snälla du, vad glad jag blir!
penna Skrivet av Hari 2016-06-08 17:52
Hej! Väl beskrivet recept och riktigt god kaka. Tack för att du delar med oss så många goda recept!
  1