Kommentarer till Blåbärsbullar - Sida 1

"Baka goda blåbärsbullar med det här enkla receptet! Tydliga steg-för-steg-bilder. Mycket goda bullar med blåbär!"

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Leo penna Skrivet av Susanne 2013-08-26 12:48
Roligt att höra att du gillar blåbärsbullarna! :)
Ägget i bulldegen gör degen lite saftigare och mindre torr. Men det som framförallt gör att bullarna inte blir torra är att man inte tar för mycket mjöl. Ju mindre mjöl desto saftigare bullar gäller generellt.
penna Skrivet av Leo 2013-08-26 12:15
Supergoda! Har gjort de här bullarna ett par gånger nu, mamma är helt såld på dem och är alltid lika populärt när det bjuds på fika... :) Gör ägget i degen verkligen sådan skillnad? Använde även samma deg till tex kanelbullar (kanel, smör och råsocker som fyllning), och det blev kanon. ;o

Tack för receptet! Och att strö kokosflingor över bullar blev även en hit, så kommer att fortsätta med det ;)
person Svar till Lisa penna Skrivet av Susanne 2011-07-17 22:18
Ja man kan utesluta ägget men det blir inte riktigt lika bra. Pensla med mjölk eller någon av de andra varianterna på sidan om äggallergi.
penna Skrivet av Lisa 2011-07-17 19:57
Hej, jag undrar om man kan utesluta ägget i receptet? Min dotter är allergisk.
person Svar till Louise penna Skrivet av Susanne 2011-06-23 10:24

Du kan ta mandelmassa istället. Eller också kan du ta smör, strösocker/florsocker och vaniljsocker som fyllning, det är också jättegott. Eller smör, socker och kokosflingor. Se recept på kanelbullar för att få måtten på ingredienserna.

Kokosmassa brukar finnas i affären på samma ställe som mandelmassa.

penna Skrivet av Louise 2011-06-21 16:26
Hejsan! jag vill så gärna prova göra bullarna men jag hittar ej kokosmassa. Kan man göra det själv eller var finns det?
person Svar till Anton penna Skrivet av Susanne 2011-04-13 23:06
Framförallt gäller det att smöret är rumsvarmt så blir det mjukt. Jag rekommenderar äkta smör, det är godast och nyttigast (utan tillsatser och härdat fett).
penna Skrivet av Anton 2011-04-13 16:12
Fyllningen kan bli aningen hård beroende på vilken sorts smör man använder. Jag blandade i några droppar mjölk för lösa upp den lite grann så den blev lättare att bre ut.
Tack för ett mycket bra recept!
penna Skrivet av Malin 2009-10-08 15:21
Riktigt bra och enkelt bullrecept, Helt galet goda. Speciellt när man värmer dom någon dag senare och sockret smakar knäck mmmm
penna Skrivet av Susanne 2009-09-22 00:53
Svar till Anni: Kokosmassa brukar finnas bland bakgrejer, i närheten av mandelmassa och marsipan. Märket är Odense. Jag har köpt den på Ica Maxi och City Gross. Kanske är det så att den inte finns i mindre affärer?
penna Skrivet av Anni 2009-09-21 17:31
Var hittar man kokosmassa kollat i massor med butiker men finns ingenstans
penna Skrivet av Lillin 2009-08-25 16:41
Mums mums! Gör dom
penna Skrivet av CamCam 2009-08-17 22:17
SJUKT GODA!!!!!!
penna Skrivet av heej 2009-05-22 13:53
mmm..
penna Skrivet av sara 2009-04-26 19:42
jag ska genast baka blåbärsbullar till min pojkvän. Han kommer att bli överlycklig. De ser jättegoda ut. Mums = )
  1