Kommentarer till Ajvarkyckling - Sida 1

"Recept på Ajvarkyckling. Mycket gott och mycket enkelt. 10 minuters jobb. Sedan gör ugnen resten. Bilder steg för steg."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Inga 2017-10-08 20:20
Den nya favoriten! :) Tack så mycket!
person Svar till Göran penna Skrivet av Susanne 2017-03-24 22:02
Kul att du tyckte om ajvarkycklingen!
penna Skrivet av Göran 2017-03-24 19:49
Mycket god, precis lagom smak och lite hetta emellan
person Svar till Lena penna Skrivet av Susanne 2015-03-17 22:01
Är man så allergisk mot något livsmedel gäller det förstås att läsa ingrediensförteckningar extra noga.
person Svar till Lotta penna Skrivet av Lena 2015-03-13 10:03
Hej Lotta,
Jag vill inte skriva dig på näsan utan svara enbart som information.
Ajvar har paprika som bas. Förhoppningsvis är ingen allergisk mot det som min sambo var en gång.Han kunde ligga i timmar och vrida sig på golvet om jag råkade ha röd paprika i maten.
Ha det gott och ha en trevlig helg.
Lena
person Svar till Lotta penna Skrivet av Susanne 2015-03-10 21:57
Så trevligt att du fått användning för såsen på fler sätt! Låter jättegott med räkor, tack för tipset! :)
penna Skrivet av Lotta 2015-03-08 15:47
Helt underbart recept! Blev sås över- kokade pasta, slängde i lite skalade räkor o vips- en ny rätt! Kommer att ha den här såsen till allt möjligt nu. Mycket godare än tex. Tomatbaserade såser tycker jag!
Tack för ännu ett kanonrecept! :)
person Svar till Linda penna Skrivet av Anne 2014-10-05 00:01
Jag multiplicerade receptet 5 gånger när jag gjorde till 30 pers. Om du ska göra till 10 pers så dubbla receptet. Alltså receptet gånger 2. Och ja det blev mycket sås. Och Jättegott. Lycka till
person Svar till Anne penna Skrivet av Linda 2014-09-18 10:49
Du skrev som momentar att du gjort ajvarkycklingen till ca 30 pers,konstig fråga men hur gör man då jag är dålig på att ändra en recept till att göra gör många eller till mindre.vill du berätta hur man gör till 9eller 10 pers räcker såsen om dem äter mycket då?
tacksam för svar
person Svar till Nora penna Skrivet av Susanne 2014-04-25 20:53
Jag tror det går bra om du lägger på 15 minuter i ugnen (öka första tiden från 45 till 60 minuter). Skriv gärna hur det blev om du provar!
penna Skrivet av Nora 2014-04-21 17:12
Tänkte höra om det funkar med fryst kyckling också? Och ca en och en halv timme i ugnen som i sambal kyckling-receptet?
person Svar till Therese penna Skrivet av Susanne 2014-04-07 22:37
Vad bra! Roligt att höra! Tack för att du skrev!
penna Skrivet av Therese 2014-04-07 14:34
Gjorde detta i lördags till lite middagsgäster. Använde 1 dl mild ajvar och 1 dl stark avjar. Blev helt perfekt! Tack!!
penna Skrivet av Susanne 2014-03-13 01:27
Tack, roligt att höra! :)
penna Skrivet av Azhar 2014-03-12 20:49
Mums! tack Susanne
penna Skrivet av Anne 2014-03-04 22:13
Jättegott och så enkelt att laga när det sköter sig själv i ugnen. Gjorde till ca 30 pers. Både barn och vuxna gillade detta. Tänkte att ajvar kanske var starkt till barn. Men de tyckte om det. Hade ris till och grönsallad. Detta kommer att göras många gånger. Åt resterna dan därpå. Var lika gott då.. Ja nästan godare då smakerna satt sig. Mums!
penna Skrivet av Marja 2014-02-04 19:47
Gjorde idag Ajvarkycklingen ..oj my gud va gott det blide ..den ska jag göra många gånger ..Tack dina recepter ..
person Svar till Jakobsson penna Skrivet av Susanne 2014-01-15 15:29
Vad bra! :) Varsågod! :)
penna Skrivet av Jakobsson 2014-01-12 19:23
Det blev riktigt gott Susanne, blev över till några härliga matlådor också. Tack för ännu ett bra recept!
person Svar till Jakobsson penna Skrivet av Susanne 2014-01-12 05:19
Mängden vitpeppar som står i ingredienslistan är till för att blanda i senare. Jag brukar peppra direkt på kycklingen med lite svartpeppar utöver vitpepparn i såsen. Samma sak gäller saltet. Jag förstår om det blir lite otydligt dock blir det kanske ännu mer förvirrande om jag lägger till salt och peppar en gång till i ingredienslistan så därför valde jag att inte göra det. Du kan klicka på "Recept steg för steg" så blir det kanske tydligare. Salt och peppar direkt på kycklingen är alltså bara att salta och peppra lite grann bara, inga mått.
Hoppas det smakar!
penna Skrivet av Christina 2014-01-11 18:22
Detta var verkligen gudagott. Gjorde det förrra helgen när jag hade gäster. Gjorde dubbel sats. Det lilla som blev över åt jag dagen därpå. Undrar om det inte var ännu godare dagen därpå när smaken" satt "sig. Gjorde citronpaj med lime till efterätt även den kaladgod. Gästerna var lyriska och ville ha båda recepten. Kram snälla Susanne som lagt ut alla underbara recept. Har gjort många av dem. Christina
penna Skrivet av Jakobsson 2014-01-10 06:20
Detta recept ska jag testa i helgen. Föredrar du svart eller vitpeppar? Du skriver vitpeppar först och sedan svartpeppar.
person Svar till susnet penna Skrivet av Linda 2013-12-04 13:43
tack för ditt svar jag ska prova receptet nån dag hoppas att det blir gott,du har så enkla recept hoppas att det kommer in fler,jag har precis upptäckt denna sida.
Tack
person Svar till Linda penna Skrivet av Susanne 2013-12-04 12:30
Det är väldigt lite honung så det blir inte sött. Ja kycklingen blir genomstekt, man ska inte äta ogenomstekt kyckling så jag har inga recept där kycklingen inte blir genomstekt. Grädden och crème fraichen kokar i ugnen, så lite vätska försvinner men det mesta finns kvar när det är klart.
penna Skrivet av Linda 2013-12-04 10:32
Hej!

Blir inte alltså såsen kycklingen lite sött eftersom det ska vara honung i,och blir kycklingen färdig tillräckling och kokas det bort grädden och chreme fraichen när rätten är färdig grädat?
person Svar till Hanna penna Skrivet av Susanne 2013-11-30 16:15
Ja jag använder mild ajvar, vågar inget annat! :) Men gillar du starkare kan du säkert blanda mild och stark så kanske du tycker det blir lagom.
penna Skrivet av Hanna 2013-11-25 19:59
Jättegott! Använde kycklingbröstfilé skuren i lårfiléstorlek och provade med stark ajvar. Det blev på gränsen till för starkt då så tar nog mild ajvar nästa gång.
Potatismos passar också till men ris säger upp den goda såsen bättre.
Tack för god mat!
  1