Kommentarer till Äppelrutor med smultäcke - Sida 1

"Recept på goda äppelrutor med smultäcke. Gott med både kanel och kardemumma. Mjuk sockerkaka med äpple toppad med smuldeg."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Nina Malmborg 2017-10-08 08:30
Bor i Finland men söker ofta svenska receptsidor då jag vill hitta nya recept. Igår kväll ville jag baka någonting där jag kunde använda mina egna äpplen. Bland många receptalternativ fastnade jag för ditt recept på äppelrutor och det blev supergott!
Kommer säkert att prova något annat recept från din sida- tex tacopajen såg läcker ut.
Nina
penna Skrivet av Anne Axen 2017-01-17 19:07
Hej och godkväll, trillade bara in på din blogg, och jag bara gillar alla recept o veckomatsedlar, så bra skrivet, och utförliga bilder, så proffsigt gjort. Så många nya recept att använda, när inspirationen tryter. Och alla goda bakverk.
person Svar till Suzanne penna Skrivet av Susanne 2014-10-18 22:27
Tack så mycket och tack för du skrev! :)
penna Skrivet av Suzanne 2014-10-18 21:22
Hej,
Gjorde denna idag, supergod med smultäcket på :)
Jag använde fullkorns havregryn o minskade lite på sockret.

Tack för jättebra receptsida som jag ofta använder ofta.
Hälsar
Suzanne
person Svar till Becky penna Skrivet av Susanne 2012-10-17 12:41

Tack för svar! Formens geometri ska inte spela någon roll däremot spelar storleken roll, men där hade du ju exakt 26 cm så det enda som då skiljer är mängden äpplen och ugn. Ugnar är ju inte exakta.

Men som sagt bra tips att göra i stora muffinsformar! Tack igen!

person Svar till susnet penna Skrivet av Becky 2012-10-16 18:14
Ja samma tid, samma temp och samma ugn ;) problemet kan dock ha varit att jag bara hade runda formar...
person Svar till Becky penna Skrivet av Susanne 2012-10-13 18:07

Tack, vad roligt att höra! :) Bra tips att göra i stora muffinsformar! Hade du samma ugnstemperatur och tid?

Ja kanske behöver kakan lite extra tid i ugnen, jag ska snart göra kakan igen och får prova då. Tack!

penna Skrivet av Becky 2012-10-10 12:30
bakade denna kaka på två sätt.. först i en 26 cm sprig form och av nån anledning blev den väldigt kladdig i mitten och inte riktigt färdig bakad :/. Gjorde sedan samma smet men lade upp dom i extra stora muffins formar. Och dom blev perfekta och väldigt uppskattade på vårat lilla fik :)
Så tusen tack för receptet detta bakar jag gärna igen.
penna Skrivet av Gunvor 2011-07-16 14:58
Gjorde smuldegen och äpplena klara först så bakpulvret inte "aktiverades" i vätskan för länge innan kakan kom i ugnen och fick en mycket högre och finare kaka än när jag gjorde den första gången efter receptet.Dock lika underbart god båda gångerna..
penna Skrivet av Julez 2010-04-17 12:57
Snyggt gjort med fina bilder och bra förklaringar!
penna Skrivet av Susanne 2009-12-01 23:04
Svar till Jag: Kakan blir lite saftigare om man tar mera äpplen. Själv ska jag nog prova ännu mera äpplen nästa gång jag gör den. Även om det känns trångt i formen när man trycker ner äppelbitarna så växer kakan i ugnen så att äppelbitarna ligger betydligt glesare i det färdiga resultatet.
penna Skrivet av Jag 2009-12-01 13:33
Denna kaka var god. Tyckte det var väldigt gott att ha kardemumma i smultäcket, men själva kakan var lite torr och smaklös. Jag gjorde extra mycket smultäcke och använde endast tre äpplen, tyckte fyra vart alldeles för mycket. Jag ger den 3 smultron av 5 möjliga.
penna Skrivet av lidia 2009-11-18 20:11
Heheh håller på att baka den hoppas den blir god
penna Skrivet av Susanne 2009-10-20 13:50
Svar till gbg: Det ska vara 4 st ägg och jag hade missat det, ber verkligen om ursäkt för det!
penna Skrivet av gbg__ 2009-10-20 13:25
Ägg?Hur många???och var ska dem vara?Hmmm missat o skriva eller?=/Jag som skulle baka denna kakan nu
  1