Kommentarer till Äppelrutor - Sida 1

"Goda, enkla, mjuka och saftiga äppelrutor som du bakar snabbt och rationellt i långpanna med bakpulver."

Har du provat receptet? Skriv gärna och berätta vad du tyckte! Har du en fråga? Ställ den här!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Inredningshjälpen 2015-10-25 16:07
Bakverk med äpple och kanel är ju bara så himla gott!

Inredningshjälpen
penna Skrivet av Susanne 2015-10-25 10:19
Receptet är nu uppdaterat med nya bilder och tydligare beskrivning med bilder steg för steg.
person Svar till Jennie penna Skrivet av Susanne 2015-10-18 15:41
Mycket tråkigt att det misslyckades. För att de inte ska bli smaklösa är det viktigt att inte ta för mycket vetemjöl, att använda smör (ej margarin) och att använda tillräckligt mycket äpplen som ska vara syrliga och goda. Det är också viktigt att allt socker och kanel kommer med, det som eventuellt blir över ska hällas över. Jag har nu precis uppdaterat receptet med nya bilder och ändrat ordningen lite på tillvägagångssättet för att det ska bli bättre och jag har även förtydligat vissa steg, bland annat med mjölmängd och äppelmängd så jag hoppas du och alla andra kommer lyckas hädanefter för när jag gör dem så blir de goda och saftiga. Vill man ha ännu mera smak i själva degen så funderar jag själv på att prova att tillsätta 2 tsk malen kardemumma nästa gång jag gör receptet. Använder man inte normalsaltat smör så lär det även bli godare om man tillsätter lite salt, kanske en halv tesked salt i degen. Jag ska även prova det nästa gång. Om du eller någon annan provar detta skriv och berätta!
penna Skrivet av Jennie 2015-10-10 19:00
Så besviken! Det sämsta äppelbakverket jag smakat, totalt smaklöst. Så synd, de ser så goda ut!
person Svar till Emma penna Skrivet av Susanne 2010-10-27 03:47
Bakpulverbröd blir ju på ett visst sätt. Det blir lite som ett mellanting mellan vetebröd och sockerkaka. Framförallt gäller det ju att man äter det när det är färskt. Bakpulverbröd blir snabbt torrt och tråkigt! Så man bör frysa in det man inte äter upp direkt.
penna Skrivet av Emma 2010-10-19 20:50
Helt okej, lite tråkiga i smaken (väldigt likt hastbullar - men det kanske var meningen).
penna Skrivet av caroline 2010-02-06 16:29
mums vad gott!
penna Skrivet av ReceptTjejen 2009-10-23 15:15
Gott =)
  1