Kommentarer till - Vispgrädde - Sida 1

"Vispgrädde är grädde som går att vispa och används i både mat och bakverk. Vispgrädde finns med olika fetthalter och olika lång hållbarhet. Läs mer om vispgrädde och se recept som innehåller vispgrädde."

Vill du tillägga något? Har du frågor eller synpunkter? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Nahid penna Skrivet av Susanne 2016-08-23 12:31
The cream is separated from the cow milk. For more information, you have to google that.
penna Skrivet av Nahid 2016-08-19 15:39
Hi
can you please
explein , how do i get cream ?
In my town at iran dont any prepared cream.
Tanks
person Svar till GunVi penna Skrivet av Susanne 2016-07-04 17:04
Svårt att säga men minst 5 dygn. 
penna Skrivet av GunVi 2016-07-04 16:08
Hej har ett recept på senap där grädden skall vispas och blandas i smeten tilll sist först när smeten som skall uppkokas har kallnat. Sen i burkar och i kylen. Hur lång hållbarhet tror du senapen har.
person Svar till Emma penna Skrivet av Susanne 2012-04-30 12:10

Svår fråga. Men du tål alltså grädden när den är ovispad i t.ex. sås till mat?

Jag själv mår inte helt bra då jag äter mjuka kakor som innehåller vetemjöl i kombination med vispad grädde.

Har du provat att äta bara vispad grädde och t.ex. hallon/blåbär/jordgubbar?

Själv äter jag bara äkta vispgrädde, 40% fett.

penna Skrivet av Emma 2012-04-29 00:40
Har en fråga.

Jag kan inte äta vispadgrädde, och det spelar ingen roll om det är laktos fri eller mindre fett osv, så jag blir illamående och konstig i magen,

Så till min fråga..

kan det vara så att det är Psykiskt, elelr är det så att det blir något med grädden då man vispar den?
  1