Snabbkaffepulver

Snabbkaffepulver
Snabbkaffepulver som man bara blandar med vatten för att få kaffe.

Snabbkaffepulver behöver endast blandas med vatten för man ska få kaffe. Vattnet behöver inte värmas.

Snabbkaffepulver är bra att använda till bakverk. Det är enkelt att använda och har längre hållbarhet och går snabbare att blanda till kaffe än vanligt bryggkaffe. Så till bakning är det en fördel att ha det hemma i skafferiet.

En av de mest kända snabbkaffepulversorterna är néscafé.

Innehållsinformation

grön flagga Laktosfritt:  Ja

grön flagga Glutenfritt:  Ja

grön flagga Vegetariskt:  Ja

Näringsvärde

Dessa näringsvärden gäller per 100 gram av snabbkaffepulver.

Energi: 304 kcal
Kolhydrater: 42.6 g
Protein: 19.5 g
Fett: 1.7 g
Fibrer: 19 g

Tips och info

Storbritaniens flagga Engelskt namn:

Instant coffee

Hitta Finns i affären:

I närheten av kaffe, te och oboy.

Datum Hållbarhet och förvaring:

Torrt i rumstemperatur.

Sedlar Pris:

ca 30-40 kr för en burk med 100 g

Byt ut Ersätt med:

Snabbkaffepulver blandat med vatten kan bytas ut mot motsvarande mängd bryggt kaffe. Endast snabbkaffepulvret i torr form kan dock vanligtvis inte bytas ut mot bryggkaffepulver.

Vad väger snabbkaffepulver?

Måttomvandla snabbkaffepulver mellan vikt och volym

Konvertera från valfri måttenhet till en annan.

Måttomvandla fler ingredienser.

Liknande ingredienser

| Kaffe i bakverk |


banankaka

Banankaka

Recept på banankaka - en god sockerkaka med bananer, ingefära och kanel.

klocka Tid: 1 timme och 15 min varav 1 timme i ugnen
Chokladbollar

Chokladbollar

Baka chokladbollar. En svensk klassiker som även kallas kokosbollar. Enkelt recept, perfekt för nybörjare och barn. Ingen ugn behövs. Rulla i kokosflingor eller pärlsocker.

klocka Tid: 30 minuter
chokladbollar lchf

Chokladbollar LCHF

Galet goda chokladbollar LCHF med få kolhydrater som man kan unna sig med gott samvete. Lika goda som vanliga. Enkelt recept.

klocka Tid: ca 30 minuter
chokladbollskladdkaka

Chokladbollskladdkaka

Om du tycker om kladdkaka och chokladbollar kommer du älska den här chokladbollskladdkakan! Otroligt god och enkelt recept att göra!

klocka Tid: ca 30 minuter + 2 timmar att stelna
chokladbollstårta

Chokladbollstårta

Barnsligt god chokladbollstårta. Enkelt recept som går supersnabbt att göra. Perfekt till barnkalas.

klocka Tid: 25 minuter
Chokladsockerkaka

Chokladsockerkaka

Ett recept på en mycket god och saftig chokladsockerkaka som är enkel att göra. Måste provas!

klocka Tid: 1 timme och 15 min varav 50 minuter i ugnen
Fransk chokladtårta

Fransk chokladtårta

En mycket god fransk chokladtårta, lika enkel att göra som en kladdkaka men godare och lyxigare med mycket choklad.

klocka Tid: 40 min, varav 25 min i ugnen
havrebollar

Havrebollar

Ljuvligt goda och gräddiga havrebollar. Perfekt som godis eller till fika. Enkelt recept.

klocka Tid: ca 40 min + minst 30 minuter för att stelna
kaffekladdkaka

Kaffekladdkaka

Underbar kaffekladdkaka. Krämig och god, kladdig kladdkaka med kaffesmak. Choklad och kaffe passar perfekt ihop. Enkelt recept.

klocka Tid: 25 min varav 15 min i ugnen
kryddkaka

Kryddkaka

Kryddkaka är en mycket god mjuk kaka med en smakkombination av kaffe, sirap, kanel, nejlikor och russin.

klocka Tid: 90 minuter varav 60 minuter i ugnen
kärleksmums - mockarutor

Kärleksmums

Recept på klassiska mockarutor, även kallade kärleksmums och snoddas. En mjuk chokladkaka i långpanna med chokladglasyr och kokosflingor.

klocka Tid: 1 timme, varav 30 minuters arbete
kärleksmumskladdkaka

Kärleksmumskladdkaka

Underbar kärleksmumskladdkaka, en kladdig kladdkaka toppad med kärleksmumsglasyr. Behöver jag säga mer? Enkelt recept. Bara att sätta igång och baka!

klocka Tid: ca 25 min jobb + ca 17 min i ugn + 2 timmar att stelna
nöttårta med chokladgrädde

Nöttårta med chokladgrädde

Jättegod nöttårta med chokladgrädde. Saftiga och god glutenfri nötbotten toppad med chokladgrädde! En fantastiskt god och superenkel tårta som går snabbt att göra! Ett favoritrecept!

klocka Tid: 70 minuter
tiramisu

Tiramisu

Recept på den klassiska italienska efterrätten tiramisu. Kex som doppas i kaffe och likör tillsammans med en krämig mascarponeblandning.

klocka Tid: 20 min + tid i kylskåpet

Kommentarer

Kontroll   info
Vill du ha svar?
info
✏️ Skrivet av Na
Hej! Jag ska baka och i ett recept står det att man ska ha 1,5 dl kaffe. Hur mycket snabb kaffe pulver och vatten ska jag ha då?
✏️ Skrivet av NABIL
ok men tack den här hemsida är best
💬 Svar till NABIL ✏️ Skrivet av Susanne
Det beror ju på hur mycket vatten du blandar ut det i. Men till en kopp är det alldeles för mycket. Läs på förpackningen. Sedan kan du prova dig fram. Tänk ungefär en tesked per kopp. Det bästa är att smaka sig fram. Häll i, rör om, smaka. Upprepa till önskad smak.
✏️ Skrivet av NABIL
Om man tar lite 0,5-1 dl är det starkt då?
💬 Svar till NABIL ✏️ Skrivet av Susanne
Hur menar du? Hur starkt det blir beror ju på hur mycket kaffepulver man tar i förhållande till vattenmängd. 

Visa alla kommentarer