Kommentarer till - Rödbetor - Sida 1

"Information och recept som innehåller rödbetor. Kokta rödbetor, ugnsstekta rödbetor, inlagda rödbetor och rödbetssallad kan man göra."

Vill du tillägga något? Har du frågor eller synpunkter? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Steve Karlsson penna Skrivet av Susanne 2015-12-03 19:13
Tack för bra tips, det låter verkligen jättegott!
penna Skrivet av Steve Karlsson 2015-12-01 10:29
En av mina favorit saker att göra med rödbetor är att marinera kött, min favorit är lamm ben, och lägga rödbetor, potatis, morötter och fennel runt köttet. Sätter ugnen på 225 och har det inne en timma. Väldigt smaskens. Köttet marinerar jag I en krydd blandning jag steker I en het järnpanna. En handful fenugreek seeds, en handful av rosmarin och en handfull av oregano. Blanda det I olivolja och vitlök till en marinad over köttet. Rödbetorna blir jättegoda ungsbakade med köttet.
penna Skrivet av Hidde 2011-09-11 15:34
Man kokar rödbetor med skalet på för att inte färgen skall "läcka".
person Svar till Göran Bergsten penna Skrivet av Gun-Britt 2010-11-01 15:13
Jag tror att en hel del näring kommer dej tillgodo genom att man använder kokspadet som inläggningsvätska. Att de ska kokas med skalet på fyller nog någon nyttig funktion också.

När det gäller potatis så häller man ju ut de flesta nyttigheterna med kokvattnet.Att använda potatisvattnet till såsen är klokt.
penna Skrivet av Göran Bergsten 2010-10-20 11:35
Jag bara undrar om rödbetor behåller
sitt näringsvärde efter kokning
och inläggning ?
  1