Kommentarer till - Potatismjöl - Sida 1

"Potatismjöl är potatisstärkelse och ser ut som ett tunt vitt pulver. Det är glutenfritt och används till redningar, pajer, krämer m.m. Mer info och recept."

Vill du tillägga något? Har du frågor eller synpunkter? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Kath penna Skrivet av Susanne 2016-10-20 10:36
Jag har tyvärr ingen direktkontakt med livsmedelsproducenter. Så om du vill framföra detta till de som tillverkar potatismjölet så måste du själv kontakta dem. Jag håller med dig om att potatismjöl är en bra och ren produkt!
penna Skrivet av Kath 2016-10-20 01:24
Skulle du kunna framföra ett stort tack för en produkt som är helt utan kontamination från spannmål, mjölkprotein och sojaprotein?
Det är så ovanligt i dagens Sverige att finna någon produkt som vi allergiker med svåra allergier kan använda, att man skulle vilja ge en medalj till de producenter med originalprodukter som finns kvar på marknaden!
Vad de än gör där med tillverkningsprocessen, så hoppas jag att de aldrig någonsin får för sig att utöka sitt sortiment med någonting som kan innehålla någon form av spannmål(sprotein), mjölkprotein eller sojaprotein.
Det är så många producenter som fått för sig att utöka sina sortiment för att tjäna mer pengar - och då försvinner allt det som är bra med deras produkter ... och flera av dessa har istället (nästan) gått i konkurs pga. oförstånd, girighet och fel antaganden.
Låt ingen få förstöra detta potatismjöl med kontaminering!
Snälla - framför mitt (och mångas med mig) varmaste tack för en utmärkt produkt!
person Svar till anna penna Skrivet av Susanne 2011-12-14 01:37
Man köper det i affären. Tror inte att någon gör eget potatismjöl.
penna Skrivet av anna 2011-11-17 15:52
Hur gör man potatismjölet då????
person Svar till christine penna Skrivet av Susanne 2010-08-09 14:29

Ja du ska nog byta mot samma mängd. Jag vågar dock inte ge några garantier för att det alltid fungerar att byta maizena mot potatismjöl, särskilt inte när det är så stora mängder.

Skriv gärna igen om du provar hur det blev och vilket recept det är. Hoppas det går bra!

penna Skrivet av christine 2010-08-09 08:39
hej, jag har inget maizena hemma så jag måste ersätta 1,5 dl maizena med potatismjöl. så hur mycket potatismjöl borde jag använda? ska jag ta 1,5 dl potatismjöl? snälla svara så snabbt som möjligt, tack :)
  1