Pärlsocker

pärlsocker
Ett paket pärlsocker.

Pärlsocker ser ut som vita korn och består av sammanpressat socker.

Pärlsocker används som dekoration på bullar och kakor.

Pärlsocker görs av sockerkristaller som pressas samman till kakor som sedan krossas och siktas.

Innehållsinformation

grön flagga Tillsatsfritt:  Ja

röd flagga Laktosfritt:  Nej

grön flagga Glutenfritt:  Ja

grön flagga Vegetariskt:  Ja

Näringsvärde

Dessa näringsvärden gäller per 100 gram av pärlsocker.

Energi: 405 kcal
Kolhydrater: 100 g
Protein: 0 g
Fett: 0 g
Fibrer: 0 g

Tips och info

Hitta Finns i affären:

Bland socker på bakavdelningen.

Tummen upp GI tips:

Pärlsocker har mycket högt GI.

Datum Hållbarhet och förvaring:

Torrt i rumstemperatur.

Sedlar Pris:

Ca 15 kr för ett paket med 500 g.

Byt ut Ersätt med:

Strössel. Smakmässigt kan man även byta ut pärlsocker mot annat socker. Men vill man ha något annat dekorativt på t.ex. bullar så kan man sikta över florsocker eller göra en glasyr med florsocker och lite vatten.

Vad väger pärlsocker?

Måttomvandla pärlsocker mellan vikt och volym

Konvertera från valfri måttenhet till en annan.

Måttomvandla fler ingredienser.

Liknande ingredienser

| Socker och sötningsmedel |


Blåbärsbullar

Blåbärsbullar

Baka goda blåbärsbullar med det här enkla receptet! Underbart god fyllning med mandelmassa och kardemumma samt blåbär så klart!

klocka Tid: ca 2,5 timmar, varav 45 minuters jobb
Chokladbollar

Chokladbollar

Baka chokladbollar. En svensk klassiker som även kallas kokosbollar. Enkelt recept, perfekt för nybörjare och barn. Ingen ugn behövs. Rulla i kokosflingor eller pärlsocker.

klocka Tid: 30 minuter
chokladsnittar

Chokladsnittar

Underbara chokladsnittar. Knapriga på ytan och lite sega i mitten med smak av choklad och kola. Baka snabbt och enkelt dessa goda småkakor.

klocka Tid: ca 50 min varav 2x12 min i ugnen
finska pinnar

Finska pinnar

Baka enkelt Finska Pinnar - klassiska småkakor! Mycket goda kakor med mandelsmak som är superenkla att göra med detta recept!

klocka Tid: 2 timmar varav 1 timme i kylskåp
Kanelbullar

Kanelbullar

Baka klassiska kanelbullar. Mycket goda och saftiga bullar med kanel och kardemumma som är enkla att göra med mitt kanelbullerecept.

klocka Tid: ca 2,5 timmar
kanelbullekladdkaka

Kanelbullekladdkaka

Mycket god kanelbullekladdkaka - en kladdkaka med inspiration av kanelbulle - med kanel och kardemumma. Bakas enkelt med detta recept!

klocka Tid: ca 30 minuter + tid att svalna
mandelkubb

Mandelkubb

Mycket goda mandelkubb som är superenkla att göra - rör bara ihop smeten och klicka ut. Enkelt recept.

klocka Tid: 40 minuter
saffransbröd, längder och flätor

Saffransbröd - klippta längder och flätor

Baka goda och vackra saffranslängder och saffransflätor med mitt recept som tydligt visar med bilder steg för steg hur man gör. Gott, mjukt och saftigt saffransbröd.

klocka Tid: ca 2 timmar
saffranskolakakor

Saffranskolakakor

Otroligt goda och lättbakade kakor med smak av saffran och kola. Recept på saffranskolakakor.

klocka Tid: ca 50 min varav 20 min i ugnen
äppelbullar

Äppelbullar

Recept på äppelbullar. Saftiga och goda bullar med kanel och rivet äpple som fyllning. Enkla att baka.

klocka Tid: ca 2 timmar och 30 min
äppellängder

Äppellängder

Recept på äppellängder. Ljuvligt goda och saftiga, fyllda med rivet äpple, kanel och hackade nötter.

klocka Tid: 3,5 timmar varav 1 timmes jobb
Äppelmosbullar

Äppelmosbullar

Ett recept på goda och framförallt mycket enkla bullar med äppelmos. Degen jäser bara en gång och degen klickas ut vilket sparar mycket tid!

klocka Tid: 1 ½ timme

Kommentarer

progress
Kontroll   info
Vill du ha svar?
info
💬 Svar till Mea ✏️ Skrivet av Susanne
Jag tror det går, förhoppningsvis löser sockret upp sig i smeten. Skriv gärna hur det blev om du provar.
✏️ Skrivet av Mea
Om man inte har strösocker kan man använda pärlsocker istället då? Till kladdkaka
💬 Svar till Anders ✏️ Skrivet av Susanne
Sanded sugar är som strösocker fast större kristaller. Jag har inte sett det i Sverige men du kan ju använda vanligt strösocker istället. Det är inte som pärlsocker, pärlsocker är mycket större vita korn. Sanded sugar är kristaller som är större än strösocker men mindre än pärlsocker.
✏️ Skrivet av Anders
Hej,
Har sett benämningen Sanded suger i engelska reccept, men vad är det och var kan man köpa det.
Är det pärlsocker ?
💬 Svar till Hanna ✏️ Skrivet av Susanne
Tack så mycket! Jättebra tips, jag ska skriva dit det!