Kommentarer till - Ostlöpe - Sida 1

"Svar på: Vad är ostlöpe? Var hittar jag ostlöpe? Vad kostar flaskan? Hur mycket räcker den till?"

Vill du tillägga något? Har du frågor eller synpunkter? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Hassan 2016-11-30 02:05
Vad är graden av värme mjölk Är det 32 eller 37 innan du placerar löpe
penna Skrivet av Hassan 2016-11-30 01:59
Hej Jag vill skapa fem liter mjölk Vad är det belopp som mäts ML författare av löpe ost och hur mycket av vattnet linje med löpe.

1000 Tack
person Svar till Fredrik penna Skrivet av Susanne 2013-11-05 23:25
Tack för info!
penna Skrivet av Fredrik 2013-11-05 13:52
Hej

Ostlöpe tillverkas av Apotek produktion&Laboratorier AB i Malmö

Hälsningar Fredrik
person Svar till Martin penna Skrivet av Susanne 2012-10-17 13:03
Tack för info! Jag har lagt in det på sidan nu!
penna Skrivet av Martin 2012-10-11 15:05
@Jenny

Kollade på wikipedia. Det heter tydligen Rennet. Här är den engelska sidan: http://en.wikipedia.org/wiki/Rennet
penna Skrivet av Jenny 2012-09-30 15:15
Är det någon som känner till den engelska översättningen? Jag bor i England och här finns det ingen ostkaka att köpa så tänkte försöka mig på att göra det på egen hand. Om man inte kan få tag på ostlöpe är keso den närmaste produkt jag bör använda eller är det någon som har förslag på bättre alternativ?
person Svar till Våfflan penna Skrivet av Susanne 2012-09-02 11:59

Jag har försökt att läsa på! :) Tyvärr vet jag inte om det går att köpa vegetabilisk löpe, har aldrig sett det men jag har inte heller letat eftersom jag själv inte är vegetarian.

Du kan söka efter "ystenzym" och "mjölkkoagulerande enzym" som är vegetabilisk löpe.

penna Skrivet av Våfflan 2012-08-28 09:33
Jag tänkte bara säga att du verkligen kan dina grejjer :)

Alldeles för ofta ser man vegetariska recept med ost i, typ keso. Visserligen så finns det vegetabilisk och mikrobisk löpe men dessa används sällan i typ keso, som kräver att man använder löpe. :P går det att köpa vegetabilisk löpe på samma sätt som vanlig?
person Svar till Ingela penna Skrivet av Susanne 2011-05-02 11:55
En tredjedels matsked till en liter mjölk.
penna Skrivet av Ingela 2011-05-01 18:58
Hur mycket löpe ska man ha till 1l mjölk om man vill göra Typ keso?
Ingela
person Svar till Camilla penna Skrivet av Susanne 2010-11-23 14:25
Det borde finnas. Du får fråga personalen i mataffären, det kan ju hända att det har något annat namn så du får förklara användningsområdet. I Sverige finns ostlöpe både i välsorterade livmedelsaffärerer och på apoteket. Den säljs kyld.
person Svar till Fanny penna Skrivet av Camilla 2010-11-22 22:39
Finns ostlöpe i Norge, har letat länge men finner det inte.
person Svar till Fanny penna Skrivet av Susanne 2010-11-06 15:31
Nej, ostlöpe tror jag inte är någon svensk produkt. Jag hittar också présure när jag googlar. Den viktigaste komponenten i ostlöpe är chymosine (fransk stavning, svensk stavning: chymosin).
penna Skrivet av Fanny 2010-11-01 11:28
Är ostlöpe en svensk produkt?
Tänkte leta efter de här i frankrike,, hittade en översättning som jag är lite osäker på : "présure"
  1