Kommentarer till - Kokosfett - Sida 1

"Kokosfett kan t.ex. användas i godis. Information om kokosfett och recept som innehåller kokosfett."

Vill du tillägga något? Har du frågor eller synpunkter? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Marita Karlsson penna Skrivet av Susanne 2016-09-12 17:51
Jag vet tyvärr inte om det fungerar. Skriv gärna om du får reda på svaret!
penna Skrivet av Marita Karlsson 2016-09-11 11:53
Hej, jag bor utomlands och får inte tag i cocosfett till ischokladkaka. Kan jag använda osaltat smör i stället?
person Svar till Sara penna Skrivet av Susanne 2015-02-12 17:50
Det kan hända det fungerar ibland men inte alltid. Kokosfett och smör har olika egenskaper.
penna Skrivet av Sara 2015-01-12 10:28
Hej
Kan man använda cocos istället för smör i recepter?
penna Skrivet av Blomman 2012-02-06 23:21
Det där är det absolut sämsta alternativet av kokosfett,det skall vara kallpressat och det köper du på hälsokostaffärerna. Biofoods ekologiska utan smak köper jag för 55 kr på hälsokosten.Använd inte detta som finns i livsmedelsaffärerna
person Svar till Elke penna Skrivet av Susanne 2011-12-02 15:57
Tack för mycket bra information!
penna Skrivet av Elke 2011-12-02 11:24
Ska du använda kokosfett bör du absolut inte använda silverpaketet, det är processat fett med dålig kvalitet. Det finns bra ekologiska kokosfetter, t ex Biofood. Använder du rätt kokosfett kan du få väldigt goda hälsoeffekter. Biofoods kokosfett finns i hälsokostbutiker och i vissa matvaruaffärer. Det finns andra sorter ekologiska också, men mycket dyrare och ändå inte bättre. Det finns både första pressning som smakar kokos och andra pressningen som är smaklös. Båda är i princip likvärdiga.
Lycka till
Elke
  1