Kommentarer till - Ingefära - Sida 1

"Flera recept som innehåller ingefära t.ex. havreflarn, banankaka, kinesisk gryta m.fl."

Vill du tillägga något? Har du frågor eller synpunkter? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Rosie penna Skrivet av Susanne 2013-01-29 00:45
Frysta apelsiner? Ja du får tina dem och smaka. Smakar de bra är det säkert ingen fara. Men gissar att risken är stor att fruktköttet blir mosigt eftersom de innehåller mycket vätska som får större volym när det fryser vilket gör att fruktköttet sprängs sönder. Kanske är det bästa att pressa ur juicen och dricka. Håll dig bara till regeln - smakar det bra så är det ok och smakar det ruttet så släng.
penna Skrivet av Rosie 2013-01-22 14:42
Tyvärr råkade mina apelsiner frysa till isbollar på balkongen, som jag hade täckt så väl, trodde jag. Kan de vara ätliga måntro?? Är det någon som har en aning?
person Svar till Bell penna Skrivet av Susanne 2012-06-17 23:44
Tack för bra tips som jag skrivit in under hållbarhet och förvaring!
penna Skrivet av Bell 2012-05-17 13:58
Färsk ingefära går även utmärkt att frysa hel. Håller i evigheter och är jättelätt att riva direkt från frysen, då trådar den sig inte på samma sätt som den kan göra annars.
penna Skrivet av tingeling 2010-09-30 16:28
Hej
Jag skall använda färsk ingefära men vet inte hur jag ska beräkna mängden jämfört med den torkade. Vet någon?
  1