Kommentarer till - Idealmjöl - Sida 1

"Idealmjöl är klumpfritt mjöl att använda till såser istället för att göra en redning med vetemjöl. Läs mer om idealmjöl och se recept som innehåller idealmjöl."

Vill du tillägga något? Har du frågor eller synpunkter? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
person Svar till Mildred Jonson penna Skrivet av Susanne 2016-05-24 13:49
Idealmjöl är ju också "vitt mjöl", det innehåller ju vetemjöl så det borde gå att göra pannkakor av. Kan annars tipsa om bananpannkakor som inte alls innehåller mjöl, mycket gott det med! :) 
penna Skrivet av Mildred Jonson 2016-05-24 13:47
Tack för svar. Grejen är att jag nästan aldrig använder vitt mjöl därför ska jag nu pröva med idelmjölet i mina pannkakor. Blir för mig billigare, trots allt.
Väldigt trevliga recept Du förmedlar. Tack!
Vänliga vårhälsningar
Mildred
person Svar till jayne penna Skrivet av Susanne 2016-05-24 13:26
Tror tyvärr inte det fungerar med idealmjöl istället för potatismjöl i rabarberkräm. Men du kan göra rabarberkräm utan potatismjöl, det blir dock inte så fast och krämigt då. Minska mängden vatten så mycket som möjligt om du inte använder potatismjöl för att det inte ska bli onödigt rinnigt. Se recept på "smält rabarber" som i toppingen i det här receptet. Då låter man rabarbern koka i sin egen vätska.
penna Skrivet av jayne 2016-05-23 19:14
Hej
Tänkte göra rabarberkräm men har ingen potatismjöl men dock idealmjöl. Kan man använda det och i samma mängd då?
person Svar till Mildred Jonson penna Skrivet av Susanne 2016-03-11 12:14
Syftet med idealmjöl är ju att man ska kunna göra såser utan att det blir klumpar - man slipper göra redning. När man gör pannkakor finns det ju egentligen ingen anledning till att använda idealmjöl. Vispar man ut vetemjölet i mjölken enligt receptet på pannkakor så blir det inga klumpar. Idealmjöl är ju dyrare än vetemjöl så det är lite slöseri att använda det till pannkakor även om det skulle gå tycker jag.
penna Skrivet av Mildred Jonson 2016-03-10 19:19
Tack för svar. Tycker kanske Kungsörnen borde pröva först eftersom det står rekommendation på paketet. Recept på såser finns det men, som sagt, inte pannkakor.
Vänligen
Mildred J.
person Svar till Mildred Jonson penna Skrivet av Susanne 2016-03-10 18:14
Jag har aldrig gjort pannkakor med idealmjöl men om man nu kan det så borde man göra på exakt samma sätt som vanliga pannkakor men ta idealmjöl istället för vetemjöl. Lycka till och skriv gärna hur det blev om du provar!
penna Skrivet av Mildred Jonson 2016-03-10 16:47
Skulle göra pannkakor med idealmjölet. Står på paketet att det är lämpligt för detta men inget recept finns att få.
Tacksam för ett recept.
Vänligen
Mildred Jonson
  1