Bloggens startsida

Susannes matblogg

Nya spännande tacos-produkter

Publicerad 2007-09-17 23:53

Jag har provat följande nya tacos-produkter av märket Santa Maria:

taco-produkter Santa Maria

Mini tacoTubs och Taco Spice Mix - Smoked Chili & Garlic.

Ett paket mini tacoTubs innehåller 14 st små tacosfat och dessa räcker till 2 storätare. Faten är ca 5 cm breda, vilket gör att de är lätta att äta utan att hela fatet spricker och man tappar ner allt innehåll på tallriken. Smaken är samma som tacos brukar smaka (friterade majsskal), det är bara formen som är annorlunda.

Kryddmixen luktar verkligen så där gott rökig bara man öppnar påsen och ännu godare under tillagningen.

Jag stekte 500 g köttfärs med kryddblandningen och 1 dl vatten (enligt instruktionerna på förpackningen).

köttfärs med tacokrydda

På bilden har jag precis öst på kryddan och efter en stund är köttfärsen klar och doftar jättegott.

Jag valde att servera mina tacos med sallad, gurka, tomater, fårost i tärningar och vit paprika i strimlor och toppa detta med yellow tomato & chili salsa.

Mini TacoTubes serverade

Tacos serverade

Det blev riktigt gott måste jag säga! Även om det står att salsa såsen är medium/hot så var den lagom tyckte jag och tog inte över för mycket - så att man även kände den goda rökiga chili och vitlökssmaken från köttfärsen. Tillbehören passade också bra och tacosarna var lätta att äta.

Nackdelar med dessa är liksom alla tacos-produkter att de är ganska dyra, men man äter ju inte tacos varje dag och det är mycket billigare än att äta på restaurang och det är riktigt festligt att äta tacos tycker jag. Sedan att det går snabbt att göra är också väldigt positivt. Under tiden man steker köttfärsen så skär man upp grönsaker och detta kan ju flera familjemedlemmar hjälpas åt med så total tidsåtgång kan bli under 15 minuter.

Jag rekommenderar er att prova alla dessa produkter och framförallt då den goda kryddmixen smoked chili & garlic var en riktig höjdare!

Kommentarer

progress
Kontroll   info
Vill du ha svar?
info
✏️ Skrivet av Susanne
Svar till Kat: Ja, det tycker jag.
✏️ Skrivet av Kat
Var såsen god yellow tomato?
✏️ Skrivet av Britt-marie
Det ser gott ut måste prova det ,det är spännande med nya recept ...
✏️ Skrivet av jonas
så gott ska testa det omgående
✏️ Skrivet av Emma
Detta ser jag fram emot att prova, spännande med nya saker ;-)