Bloggens startsida

Susannes matblogg

Sophia 2 månader

Publicerad 2017-02-13 03:04

Här kommer en liten hälsning från bebisbubblan!

Nu är Sophia 2 månader gammal, den lilla tjejen.❤ Hennes största intressen är fortfarande att äta och sova.

Hon håller upp huvudet själv nu ganska bra men vi fortsätter träna nacken. Det har också blivit spännande att fästa blicken och titta på saker.

Vi var nyligen på läkarbesök på BVC och hon väger nu 4,6 kg och är 53 cm lång, alltså samma längd men 300 g mer i vikt än storebror när han föddes!

Sophia älskar verkligen när man bär runt på henne så nu har jag börjat använda bärselen här hemma lite mer, det är ju praktiskt om man vill få lite mer gjort men framförallt mer ergonomiskt, hon blir ju bara tyngre och tyngre.

När jag fotograferar recepten så klättrar jag ofta upp på en stol så det blir lite extra träning med Sophia i bärselen. 😉

Nu har jag även börjat träna lite smått enligt instruktioner på mammaiform.se. Mammaträning är verkligen välbehövlig efter en graviditet, det är egentligen konstigt att inte mödravården gör mer än att informera om träning. Det är ju så otroligt viktigt och faktiskt en rehabiliteringsträning.

En del i min träning är barnvagnspromenader. Enkelt att gå javisst, men det gäller att tänka på hållningen och sedan är det bra att successivt öka farten.

barnvagnspromenad vid havet

Dagens promenad var en ren njutning i detta vackra vinterväder. Sol och hav, bebis sover i vagnen, vad mer kan man begära?

❤ ❤ ❤

/Susanne

Kommentarer

Kontroll   info
Vill du ha svar?
info

Visa alla kommentarer