Kommentarer till - Är socker farligt eller inte? - Sida 1

"Ofta hör man att man blir fet av att äta socker. Igår publicerade Aftonbladet en artikel med rubriken "Lurade - igen! Man blir inte fet av socker"."

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Sara 2011-02-22 17:33
Ja, det är väldigt enkelt, vi äter mer än vad vi gör av med. Det handlar om att folk tar hellre bussen än att går/cyklar till jobbet. Man kanske ska sluta attackera en viss grupp mat och äta allt och motionera lagom? Vardagsmotion är det som faktiskt hjälper de flesta överviktiga att gå ner i vikt. Sen ska man ju naturligtvis äta allt i lagom mängder. Ser ingen anledning till att påbörja dagen som du säger med sockrad filmjölk och sen socker i kaffet + en bulle vid 10 tiden osv varje dag.
penna Skrivet av Susanne 2008-11-09 23:35
Jag tror också att sockret är boven eftersom det finns överallt. Åt man bara socker i kakor etc någon gång ibland så tror jag inte det vore nåt problem. Men nu får vi i oss alldeles för mycket hela tiden och det söta stimulerar också aptiten och gör att vi äter för mycket. Så jag kan bara hålla med!
penna Skrivet av Ulla Eriksdotter 2008-11-08 17:05
Om inte socker vore farligt och leder till övervikt undrar jag vad alla människor då blir feta av. Det äts lightprodukter som aldrig förr, man minskar på fettet och ser det som farligt. Kolla vad folk har i sina kundvagnar så tycker jag att det talar sitt tydliga språk. Lättmjölk, lättfil, margarin, lättyoughurt, fruktyoughurt (massor av socker) lättfraiche lättsockrad saft, juicer etc etc. Utöver detta handlar man potatis, pasta, ris, chips, bröd, bullar, frukt, mjöl, kakor etc etc. Tror att den här typen av kost gör oss feta eftersom sockret finns överallt.
  1