Bloggens startsida

Susannes matblogg

Enkelt julgodis

Publicerad 2016-12-22 15:50

Idag fick Sophia ut och åka bil och besöka mataffären. Det gick bra - hon sov hela tiden ända tills vi kom hem då hon tyckte det var matdags. Det var väldigt mycket folk i mataffären för att vara på förmiddagen, det är kanske många som är lediga idag?

Annars brukar jag försöka att handla m.m. på de tider när inte alla andra också gör det eftersom jag har möjlighet till det.

Har ni hunnit fixa allt till julbordet än? Eller har ni förmånen att vara bortbjudna? Jag har dragit ner lite på ambitionsnivån i år eftersom det är svårt att hinna så mycket med en liten bebis. Så jag gör bara sånt som går snabbt.

Igår så gjorde jag ett väldigt enkelt julgodis - snöbollar. De är riktigt goda och framförallt gick de att göra på 20 minuter. Endast 3 ingredienser - vit choklad, kokosflingor och citronsaft (som jag köpte färdig). Väldigt goda också, söt chokladsmak, syra från citronen och kokosflingor. Mums!

snöbollar ska stelna

snöbollar

Just det igår kom BVC på hembesök och vägde Sophia och hon väger nu över 3 kg, den lilla tjejen. <3

sophia

Kommentarer

Kontroll   info
Vill du ha svar?
info

Visa alla kommentarer