Bloggens startsida

På besök hos Google

Publicerad 26 november 2012 16:13

I fredags var jag på besök hos Google, vi har ju ett samarbete som innebär att jag rankar etta på alla bra recept! :-) Nej, skojade bara! Jag var faktiskt där på ett möte om Googles annonsnätverk, Google Adsense.

Susanne på Google i Stockholm

Det är alltid lite spännande att besöka Google, även om det är tredje gången jag är där nu. Jag vet inte riktigt varför det är så men antagligen för att vi alla använder Google varje dag och det är ett av världens största företag.
Annars ser det ganska likt ut många andra företag förutom att mycket av inredningen går i grönt.

Inomhusmiljö Googles kontor Stockholm

De har en egen restaurang där de anställda får frukost, lunch och middag varje dag om man vill.

Sedan finns även ett fikarum med kök där de anställda får äta hur mycket de vill av diverse snacks, både godis, nötter, chips, choklad och frukt samt de flesta drycker man kan önska sig; juice, mjölk, läsk, bubbelvatten, kaffemaskin. Här gäller det alltså att man har karaktär och kan äta lagom mycket.

Tydligen blir man varnad när man börjar på Google att inte äta för mycket då de flesta går upp ett antal kilon de första månaderna som google-anställd. Jag förstår det.

Hemlig avdelning på Google

Här inne jobbar ingenjörerna med en massa hemliga grejer...

Det var ett bra möte och även kul att träffa andra sajtägare.

Susanne Jarl på Googles kontor

 

Publicerad  26 november 2012 16:13

Kommentarer

Kontroll   info
Vill du ha svar?
info
✏️ Skrivet av Anonym.
Jippi, stora framsteg görs👏👏👏
💬 Svar till Daniel ✏️ Skrivet av Susanne
Ett tips är att bli Android- eller webbutvecklare så ökar dina chanser att bli inbjuden dit någon gång. :)
✏️ Skrivet av Daniel
Inte lite avis att du fått besöka Google. Ta med mig nästa gång :D

Visa alla kommentarer