Bloggens startsida

Susannes matblogg

Mjölk = härdat fett med sockerlösning

Publicerad 2008-07-22 22:40

Får det lov att vara lite härdat fett med sockerlösning i kaffet? Det är nämligen det som man får när man väljer mjölk i kaffeautomaterna som finns på de flesta arbetsplatser i Sverige kan man läsa i dagens DN.

Jag tycker detta är vidrigt. Jag är riktigt glad att jag inte dricker kaffe alls och har därför aldrig druckit den mjölken. Men det är verkligen obehagligt att veta att alla konstgjorda produkter finns så nära omkring oss utan att vi ens vet om det.

Kommentarer

Kontroll   info
Vill du ha svar?
info
✏️ Skrivet av Haha :D
Det var en jätte bra information. Och denna sidan var trevlig att kolla på :) haha :P
✏️ Skrivet av Berit westerlund
Tack för den informationen. Rädda sig den som kan från allt skräp vi får i oss. Får jag skicka en varning för alla köpe kakor. Där finns ett o annat.
✏️ Skrivet av Henke
So, man skall ändå inte förstöra kaffet med skit i det, så de som gör det får väl skylla sig själva. mjölk eller härdat fett det är skit samma.
✏️ Skrivet av Matilda
Låter riktigt äckligt. Borde vara deklarerat tydligt. Falsk marknadsföringa att utge en produkt att vara något och ersätta med något annat. rodde det var mjälkpulver som skummade. Ska läsa på förpackningen på vårat jobb, om jag kommer ihåg.

Vilket fall riktigt dålig stil.

Visa alla kommentarer