Bloggens startsida

Susannes matblogg

Ny mammaträningsapp - Poworkout Mamma i form

Publicerad 2018-01-08 23:48

Nu har jag och Caroline releasat vår nionde app och det blev en mammaträningsapp som heter Poworkout Mamma i form!

Appen riktar sig till dig som är mamma både till yngre och äldre barn (det är aldrig för sent!) och som vill må bättre, få bättre hållning, platt mage och en hälsosamt stark kropp!

Som av en händelse perfekt även för mig själv som verkligen behöver träna dessa övningar för att återfå min tidigare styrka och jag vill även ha en platt mage igen!

Efter en förlossning så behöver man träna vissa övningar för att bli stark och må bra. Detta hjälper dig appen med! Man bara väljer träningsprogram och level och så kör man! Förklarande text och video finns till alla övningar.

5 minuter är allt som behövs och man behöver inte byta om! Det finns inga ursäkter alltså! 😉

Mammaträningsprogram

Appen innehåller färdiga träningsprogram, det är bara att köra! Förslagsvis börjar man med program 1, 2 o.s.v. och kör på nivå 1. Sedan ökar man på successivt. Man kör när man hinner och man behöver inte byta om. Enkelt och flexibelt.

höftlyft mammaträning

Jag har satt upp ett mål att köra minst ett program om dagen. Det tar ca 5 minuter.

Vill du också komma i form?

Läs mer om mammaträningsappen och ladda ner från App Store.

Om du vill ha chans att vinna appen, få extra träningspepp och material eller kanske delta i en träningsutmaning, skriv en kommentar eller kontakta mig så lägger jag till dig på VIP-listan!

Här finns info om alla mina träningsappar. Det är alltså jag själv tillsammans med träningsexperten Caroline Nilsson (som också syns i apparna) som gjort apparna. Caroline Nilsson driver Sveriges troligtvis största mammaträningssajt, är personlig tränare och har lång erfarenhet av träning.

Hoppas du kommer få stor nytta av appen och glöm inte att den bästa träningen är den som blir av och med denna app blir det enkelt! :)

/Susanne

Kommentarer

Kontroll   info
Vill du ha svar?
info
✏️ Skrivet av Åsa
Hej! Tack för en fin och bra receptsida. Ville bara säga några ord ang mammaträningen. Innan någon börjar träna efter er app bör man kolla så man inte har delade magmuskler efter graviditeten. Det är absolut livsfarligt att försöka träna på detta vis om man lider av delade magmuskler, eller diastasis recti. De yttre magmusklerna går då tyvärr inte att träna tillbaka på plats. Absolut inga situps funkar! Man kan få hjälp hos fysioterapeut med att stärka upp bålen, men de delade magmusklerna går sällan att på tillbaka på rätt plats. Dessa muskler kallas också sex-pack. Många behöver en operation för att få tillbaka musklerna på plats. Man lider fruktansvärt när man har detta problem, för förutom att du fortfarande ser gravid ut, så gör det ont i muskler och rygg. Du får absolut inte lyfta tungt för då delas de ännu mera. Har ofrivilligt blivit expert på detta och mina muskler har en delning på 26cm (normalt är det 1 cm). Alla vill/behöver såklart inte operation, för det är ingen enkel sak att besluta om, men många lider i onödan för att de skäms eller inte vågar söka hjälp. Tyvärr är vi kvinnor i underläge nä'r det gäller hjälp för våra kroppar, vi är ju inte män. Många läkare lyssnar inte utan tycker att vi kvinnor ska acceptera delningen för våra kroppar är till för att föda barn och då får man ta det. Typiskt karlar! Jag hade tur att få en läkare som lyssnade och efter 6 månader bålträning ska jag snart operera in ett nät bakom musklerna samt sy ihop dem på nätet i buken. Ville bara skriva detta med hopp om att fler kvinnor får hjälp och inte försör sina kroppar med träning utan proffshjälp. Tack. MVH Åsa
💬 Svar till helena ✏️ Skrivet av Susanne
Hej vad roligt att du vill ha appen! Ja jag hoppas vi kommer kunna göra det men det är än så länge inte planerat när det ska bli av. Jag är fortfarande delvis föräldraledig och har ytterst begränsat med tid. Men kul att höra att det finns efterfrågan! 😊👍
✏️ Skrivet av helena
hej susanne! jag undrar också om den här appen kommer att släppas till android snart? den verkar toppen och jag vill väldigt gärna prova! :)
💬 Svar till Josefin ✏️ Skrivet av Susanne
Nej tyvärr inte inom någon snar framtid. Men vi får se när tid finns! Jag hoppas vi kommer kunna göra det! Kul att höra att det finns intresse! 😊
✏️ Skrivet av Josefin
Kommer appen att släppas till android inom en snar framtid?

Visa alla kommentarer