Kommentarer till - Köttfärsfusket... - Sida 1

"Köttfärsfusket på ICA kommer förhoppningsvis leda till dryga böter för de ICA-butiker som bevisligen fuskat. Jag hoppas verkligen att det blir kännbara belopp med tanke på att köttfusket utförts just för att tjäna pengar..."

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av Susanne 2008-02-22 18:35

Svar till aston: Nej jag har inte läst livsmedelslagen men om du har rätt angående att man inte får frysa in köttfärs så låter det ju helt befängt med tanke på att det är precis det som många konsumeter gör när de köper köttfärs - fryser in den.

Att så få blir sjuka kan också bero att de flesta tillagar köttet innan de äter det. Råbiff är inte så vanligt.

I vilket fall tycker jag det är fel av affärerna att lura konsumenterna att köpa gammal köttfärs till samma pris som om den vore färsk.

penna Skrivet av aston 2008-02-21 14:58
Ta reda på mer fakta innan du skriver om sånt du inte vet så mycket om .Läs livsmedelslagen så får du veta att man inte FÅR frysa in och sälja till halva priset .Alla dessa skriverier om köttfärsfusket kommer att göra att vi konsumenter kommer att får betala ett dyrare pris på våra varor. Har ni läst om att nån nånsin blivit sjuk ???
  1