Bloggens startsida

Susannes matblogg

GI-målet på Max

Publicerad 2007-10-15 03:11

Sist jag var på resande fot stannade vi till vid Max hamburgarrestaurang och jag provade deras GI-mål. Jag beställde den med ramlösa och sallad för 57 kr.

Max hamburgare GI-målet

GI-hamburgaren serverad med plommontomater som jag hade med mig.

Jag måste säga att den smakade mycket bra. Den var till och med mycket godare än en vanlig hamburgare. Det lite grövre brödet med frön i var jättegott och mycket godare än vanligt vitt bröd.

I original serveras GI-hamburgaren med bönsallad men eftersom jag inte gillar bönor så tog jag sallad istället.

Sedan exakt hur nyttig hamburgaren är vet jag inte. Troligtvis är nog den största skillnaden i kalorier att man inte äter pommes eller dricker läsk men det kan man ju göra till vilket mål som helst. Men brödet är i alla fall nyttigare på denna hamburgare och den smakar godare än en vanlig så jag rekommenderar er att prova den.

Vill man vara ännu nyttigare finns Delifresh low carb-målet där det är sallad istället för bröd runt hamburgaren. Jag tycker det är bra att denna hamburgerrestaurang har flera nyttigare alternativ.

Kommentarer

Kontroll   info
Vill du ha svar?
info
✏️ Skrivet av Wictoria
Strunta i förra kommentaren!



Ja, jag håller med dig: Den är supergod! Tänkte att "den har jag ju inte provat" och nu vill jag ha den minst en gång i veckan! Sååå god!
✏️ Skrivet av Hej
Gäsp....

Intresseklubben antecknar!
✏️ Skrivet av Susanne
Svar till Kristina: Just på Max har de en hamburgare utan bröd. Annars så kan man äta grönsaker och kött istället. Eller så bakar man sitt eget nyttiga bröd utan tillsatser. Själv har jag en bakmaskin så det går snabbt och enkelt! Läs mer här: recepten.se/artiklar/bakmaskin.html
✏️ Skrivet av Kristina
Jag har tröttnat på att äta just bröd. Det finns ju för många tillsater , socker och annat mög. Vad äter jag istället ?? Tacksam för svar !
✏️ Skrivet av Emilia
Ja GI-burgaren från Max ÄR verkligen god! Jag tror att det är brödet som gör det, så himla gott med alla frön.



Rekommenderas, för den är den godaste hamburgaren på marknaden!

Visa alla kommentarer