Bloggens startsida

Susannes matblogg

Första baket - kryddkaka

Publicerad 2016-12-17 19:43

Så där nu har jag lyckats baka för första gången sedan Sophia föddes. Det blev en kryddkaka. Inget nytt recept, men ett av mina äldre som jag tyckte behövde en uppdatering med nya bilder.

Kryddkaka är en god sockerkaka med mycket smak från olika kryddor som passar bra till jul.

smeten till kryddkaka i sockerkaksform

Det känns bra att kunna baka igen och att det gick bra att fotografera, trots att jag klättrar upp på en stol när jag gör det och det går nu bra att göra det efter kejsarsnittet så det känns bra att kunna röra sig normalt igen. Det enda jag inte får göra nu är att lyfta tunga saker (man ska inte lyfta tyngre saker än sin bebis) så jag får t.ex. inte lyfta min son Philip som är 2,5 år så min sambo är hemma nu under den tiden tills jag får lyfta igen.

Sophia sover
Sophia sov när jag bakade kryddkakan.

Annars är Sophia än så länge ganska lätt att ha att göra med. Det har gått så bra med amningen och hon äter och sover så bra. Får hoppas det håller i sig. Nu var iofs Philip extrem med sitt ätande när han var liten bebis, han ville äta konstant och han åt upp sig till 9 kg när han var 3 månader… högst upp på både längd- och viktkurvan så jämfört med honom kanske det mesta är lätt, vad vet jag. ;)

Men det är så skönt när man hinner göra något mer än att bara amma, sova och äta.

Tack för alla fina grattishälsningar, vad gulliga ni är! <3<3<3

Vi hörs snart, Kram!

Kommentarer

Kontroll   info
Vill du ha svar?
info
💬 Svar till Maja ✏️ Skrivet av Susanne
Tack så mycket snälla du! Jag önskar dig detsamma!
✏️ Skrivet av Maja
Grattis till er lilla flicka! Tack för en superbra mat och bakblogg/sida. Jag använder mig ofta av dina recept. God jul och gott nytt år!

Visa alla kommentarer