Bloggens startsida

Eltandborste som gör rent

Publicerad 28 november 2010 08:02

Ett riktigt bra presenttips / julklappstips är denna eltandborste! Den heter Sonicare och märket är Philips.

Jag har nu i många år använt en eltandborste från Braun. Det är nog en av de vanligaste eltandborstarna på marknaden.

Skillnaden mellan Sonicare och Brauns eltandborste är att på Sonicare så rör sig tandborsthuvudet i en pendelrörelse istället för rotera som det gör på Brauns.

Första gången jag använde den nya eltandborsten från Philips blev jag först lite skrämd av ljudet och känslan i munnen. Den låter inte mer än Braun-tandborsten men det är ett annat ljud och det är en helt annan fart på tandborsthuvudet. Efter ett par gångers användning har jag nu vant mig och jag tycker också att mina tänder blir mycket renare.

eltandborste med fodral

Förutom att Philips Sonicare eltandborste fungerar riktigt bra så är även medföljande tillbehör riktigt genomtänkta. På bilden till vänster är laddningsenheten som även har plats för 2 st tandborsthuvuden. Den går även att ta isär så den blir mindre om man ska ut och resa.

På bilden till höger ses det medföljande plastetuiet som är bra när man reser och där finns också plats för 2 st tandborsthuvuden.

Tandborsthuvudena bör bytas var 3:e månad, när blåa färgen försvunnit, precis som alla andra eltandborstar.

Så detta är ett riktigt bra presenttips och julklappstips till alla vuxna. För barn finns andra mindre eltandborstar. Priset är ca 1000 kr för Sonicare HealthyWhite.

Publicerad  28 november 2010 08:02

Kommentarer

Kontroll   info
Vill du ha svar?
info
💬 Svar till Daniel Sandquist ✏️ Skrivet av Susanne
Nej, jag är inte anställd på Philips och jag har inte heller fått betalt för att skriva. :) Den här tandborsten slutade fungera hösten 2013 och då köpte jag en ny Philips Diamond Clean som är ännu bättre. Jag har haft ett antal Braun genom åren som inte varit särskilt bra, den dyraste jag hade senast var den bästa men den var fortfarande med den teknik där tandborsten är rund och snurrar. Den här andra tekniken med ett sånt här huvud tycker jag är mycket bättre och den här tandborsten kommer ju upp i en helt annan frekvens och tänderna känns mycket renare. Min nya Diamond Clean är väl typ den dyraste tandborsten men jag är väldigt nöjd. Sparar det in ett enda hål i tänderna var det ju värt pengarna. Tyvärr omöjligt att veta förstås.
Jag är inte insatt i Brauns nuvarande utbud. Men det är väl bra om de har konkurrerande modeller. Men generellt så kan jag ju säga att de eltandborstar jag haft som kostat under 800 kr har varit dåliga, så ska man köpa en eltandborste tycker jag man ska lägga lite mer pengar och få en bra tandborste som också håller lite längre. Glöm dock inte bort att man kan reklamera tandborstar i 3 år enligt konsumentköplagen. Så när tandborsten börjar leva sitt eget liv (ofta p.g.a. att fukt läcker in) så kan man reklamera den och få en ny, detta utnyttjade jag med Braun ett antal gånger på den tiden.
✏️ Skrivet av Daniel Sandquist
Är du anställd på Philips? Brauns eltandborstar har flera huvuden bland annat ett sådant huvud som det du säger att din Philips har. Dina argument faller eller snarare dåliga reklam för Philips faller ganska snabbt om man tar reda på fakta. Braun Har allt som Philips har plus lite till och dessutom i flera priskategorier.

Visa alla kommentarer