Kommentarer till - Aldrig mera Big Pack Vaniljglass - Sida 1

"Jag ska aldrig mer köpa Big Pack vaniljglass från GB efter detta. Glassen smälter inte! En seg glassklump med en ljusgrön vätska runtom är resultatet efter 5 månader i frysen och ett dygn i rumstemperatur."

Vad tycker du? Skriv gärna en kommentar!

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
penna Skrivet av nora 2014-01-13 20:29
men det ee bra att den inte smälter så att den räcker mycket typ om kylskåpet inte funkar då kan man bara sitta där och äta...
person Svar till Elin penna Skrivet av Susanne 2012-05-28 16:10

Tack, ja enda problemet med affiliateannonser är ju att det kan hända att folk tror att jag skriver detta för att jag vill sälja glassmaskiner. Men å andra sidan som det är nu blir det gratisreklam istället så...

Nej alla dessa tillsatser vars enda syfte verkar vara att livsmedelstillverkarna ska göra så stora vinster som möjligt genom att sälja billigt skräp till oss tror jag inte är bra.

penna Skrivet av Elin 2012-05-23 22:36
Jag är insåld! Blev sugen på en glassmaskin nu. Tycker gott du kan lägga in en affiliateannons till glassmaskin, den klickar jag gärna på. Du har en bra poäng här - jag tror personligen det är skadligt med alla tillsatser vi äter nuförtiden. Ingen "riktig" mat liksom.
person Svar till Wille penna Skrivet av Susanne 2010-05-05 16:37
Glassmaskin finns att köpa på t.ex. Elgiganten, OnOff, m.fl. liknande affärer som säljer vitvaror och hushållsmaskiner. Det går också att beställa på nätet, t.ex. på tretti.se där finns också en del recensioner som kan vara intressanta att läsa.
penna Skrivet av Wille 2010-03-19 14:14
Vart kan man köpa glassmaskin någonstans.
penna Skrivet av nanna 2010-01-07 20:06
de i glassmaskinen såg gott ut men inte bigpack vanilj!
penna Skrivet av Anna 2009-10-25 18:02
men hjälp....jag ska ialla fall aldrig köpa gb glass i såndär förpackning
penna Skrivet av tomatkungen 2009-10-08 14:43
haha! du å jag skulle starta en klubb! håller med till hundra procent glassen i affären innehåller BARA skit och luft.
penna Skrivet av lina 2009-04-01 14:27
glass är så fullproppade med luft, konstgjorda ämnen och aromer nu för tiden. så trist. Jag gör min egen glass i min glassmaskin, sjukt mycket godare och bättre :)
penna Skrivet av nettan 2009-03-15 01:56
har läst era inlägg här ner o måste faktiskt hålla med webmaster här,att glass man köper som inte är ÄKTA GRÄDDGLASS bara består av konstgjordheter.testa o lägg upp på en tallrik o låt stå en dag,den varken smälter el något annat.äckligt är det!
penna Skrivet av Susanne 2008-07-16 02:16
Svar till Izza: Länk till recept finns i blogginlägget. Ja det är sant... tyvärr! Men tänk på att detta framförallt gäller glass som inte heter "gräddglass". Titta på innehållsförteckningen i frysdisken i affären så ser du vad den innehåller. Äkta glass innehåller oftast bara grädde/mjölk/yoghurt, socker, ägg och någon smaksättning t.ex. vanilj, kakao, hallon etc.
penna Skrivet av ;) 2008-06-19 23:12
Köp den paket glassen istället.. Mkt godare
penna Skrivet av Izza 2008-06-08 19:52
Heej Heej Jag heter Izza äre sant de du säger elr men du ka du göra glass elr kan jag få receptet snälla hoppas du kan svara på min fråga hejdå:)
penna Skrivet av Susanne 2008-06-08 03:30

Svar till Hedvig: Jag säger inte att man inte ska köpa någon glass alls men jag skulle rekommendera att bara köpa sådan glass som heter gräddglass för den andra glassen är en konstgjord gegga, det är inte en enda ingrediens i den glassen som ingår i riktig glass.

Gör gärna experimentet att ta en bit vaniljglass och lägg den på ett fat och låt sedan stå framme i 12 timmar och då kommer ni se liknade resultat. Den kommer inte flyta ut i en pöl som riktig glass utan torka ihop på tallriken.

penna Skrivet av Hedvig 2008-05-24 14:52
Men sluta larva er.

Du råkade helt enkelt ha otur med din glass.

Visst är det både roligt och gott att göra sin egen glass. Men gå inte runt och tro att just din köpta glass ska bli som denna och ruttna ihop.

Till er som söker recept till glass - googla.

google.se

Sök på: "Glass" "recept"
penna Skrivet av johan 2008-05-14 02:26
Skrivet av Kalle 2008-04-25 18:42:

en sluten glassförpackning kan ingen frys i hela värden suga ur syret på om de inte e hål i förpackningen!
penna Skrivet av Jazz 2008-05-10 17:11
Kommer defenitivt köpa en glassmaskin efter detta.. Fy f*n..
penna Skrivet av Susanne 2008-05-05 03:27
Svar till Pi och colacoca: Nu har jag skrivit lite om min glassmaskin med länk till Pricerunner så du ser var du kan köpa glassmaskin billigast. Länken hittar du längst ner här i blogginlägget eller också går du in i menyn "Mat \& baktips" och klickar på Glassmaskin.
penna Skrivet av Susanne 2008-05-05 03:25
Svar till Roger: Om du läser på vad glassen innehåller så är det som hände ingen slump tror jag. Prova att ta en bit glass och lägg på en tallrik och låt den ligga ett dygn så får du se att glassen inte direkt smälter, den torkar ihop!
penna Skrivet av Susanne 2008-05-03 23:17
Svar till glassmonstret och Mikaela: Den här glassburken stod längst in i frysen med lite annat framför. Sedan brukar jag oftast göra glass i min glassmaskin.
penna Skrivet av colacoca 2008-05-02 22:47
snälla svara ifall ni vet. jag har ingen aning om hur en glassmaskin fungerar och vilka ingridienser man har i
penna Skrivet av colacoca 2008-05-02 22:46
fy så konstigt det låter ganska äckligt med grön vätska och att tänka sig att man ääter det

och jag e 12 år så nu e det dags att köpa glassmaskin men vad gör en sån jag bara undrar
penna Skrivet av Roger 2008-05-01 19:31
Varför inte ha lite förståelse för att sånt här kan hända? Har du tänkt på att saker går fel ibland, och om en promille av alla glassförpackningar går åt skogen så ska ju någon drabbas ibland.

I ett sånt här läge tycker jag man ska kontakta GB, dels för att hjälpa dem, dels för att få veta vad som står på. Dessutom blir du nog kompenserad.
penna Skrivet av Mikaela 2008-05-01 19:20
Har ALDRIG haft en glass i 5 månader i frysen.. Hur kan du ha glass i 5 månader i frysen undrar jag??
penna Skrivet av Pi 2008-04-30 13:37
Mmmm, man stoppar nog i sig en massa konstigheter som dåls bakom konstiga koder.

En glassmaskin.... är de bra? Har funderat länge, men aldrig kommit längre :)
penna Skrivet av Susanne 2008-04-30 11:53

Jag har inte en självavfrostande frys (tyvärr). Att vätskan var ljusgrönaktig tror jag beror på att glassen är gjord på vassle och inte grädde. När jag gjorde riktig ostkaka och filtrerade bort vasslen såg den liknande ut faktiskt som denna vätska, inte riktigt lika grön men nästan.

Det vore absolut ett intressant experiment att prova andra glasssorter också. Jag tror dock att den här konsistensen kommer av att glassen inte är gjord på färsk grädde. Glass som heter Gräddglass tror jag inte beter sig så här, men även den glassen innehåller en del tillsatser så man vet ju aldrig.

penna Skrivet av farbror lavendel 2008-04-30 00:04
Hmm, kanske det vore läge även testa med _annan_ glass?

Vad säger att Häagen-dazs, lejonet & börnen, sia, hemglass eller andra märken inte beter sig på samma vis?
penna Skrivet av Eicka 2008-04-28 09:05
Ja det låter ju inte roligt det :s JAg hoppas verkligen att du använder mer av glassmaksinen än köpa det kändes äckligt.. jag gör min egen glass jag med :d det blir mkt godare... jag hoppas att du löser det snart.. Det ska ju inte vara något fel man ska kunna ha glassen till bäst före datumet
penna Skrivet av glassmonstret 2008-04-27 16:04
Vem har glass 5 månader i frysen????
penna Skrivet av Kalle 2008-04-25 18:42
Hej!

Har du en självavfrostande frys? Moderna självavfrostande frysar "suger" ut syret som finns i frysen för att det inte ska bildas is. Iom det så borde också glassen krympa eftersom den är en form is. Det borde förklara att den har krympt då den mesta vätskan har försvunnit. Att den är grön kan jag dock inte förklara på något annat sätt än att du skulle ha glömt dörren öppen eller något liknande.
penna Skrivet av Johan 2008-04-25 16:33
Oh fy fasen...xS

Den glassen som var faktiskt helt ok för köpt vaniljglass....ÄCKLIGT
  1