Bloggens startsida

Susannes matblogg

Äntligen tillbaka!

Publicerad 2018-04-29 22:36

Hej på er! I'm back!! 😊

Nu har jag varit mestadels föräldraledig ett tag men är nu äntligen tillbaka på ”jobbet” vilket känns roligt och efterlängtat även om det är gosigt att vara med lilla Sophia också som nu har hunnit bli hela 16 månader. Men det fina med att jobba hemma är ju att jag ändå träffar henne ganska mycket ändå varje dag!

Det är en hel del att jobba ifatt kan jag säga. Jag har bakat och lagat en del mat under tiden som jag inte hunnit lägga in än så det finns mycket material att gå igenom och publicera.

Gårdagen bjöd på ganska häftigt väder med både regnskurar, sol och en vacker regnbåge.

Regn och regnbåge
Regn, sol och regnbåge.

Och även om våren är sen i år så är den äntligen här med besked.

Påskliljor
Vackra påskliljor blommar för fullt ute i rabatten.

Så det blir en perfekt nystart för mig och jag hoppas du vill hänga med och fortsätta följa mig!

Ett recept som jag nyligen uppdaterat är sparrissoppan som verkligen blev fantastiskt god, mycket godare än man kan tro faktiskt. Servera den med ett glas vitt vin och du har en lyxig förrätt eller kvällsmat.

sparrissoppa
Mycket god sparrissoppa.

Önskar er alla en fin dag! Skriv gärna en kommentar eller kontakta mig om du har några synpunkter, förslag eller annat du vill dela med dig av! ❤️

Kommentarer

Kontroll   info
Vill du ha svar?
info
💬 Svar till Camilla.L ✏️ Skrivet av Susanne
Tack så mycket! Vad roligt! Ja jag såg det var bra pris på sparrisen nu också, så då får man passa på! 😊
✏️ Skrivet av Camilla.L
Välkommen tillbaka! Ser fram emot nya härliga recept och självklart fortsätter jag att följa dig. Ditt recept på Sparrissoppa har jag gjort några ggr, senast i vintras. Blir snart dags att göra den igen nu när den svenska sparrisen finns att köpa :)

Visa alla kommentarer