Kommentarer till Laktos, laktosintolerans samt låglaktos och laktosfria produkter

"Information om laktosintolerans och vad laktos är och hur man kan undvika det."

Har du frågor eller synpunkter? Skriv gärna en kommentar till Laktos, laktosintolerans samt låglaktos och laktosfria produkter.

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

1
besökare Svar till Dalal penna Skrivet av Susanne
Hej! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, jag är ingen expert på detta. Men fråga personalen på apoteket, de brukar vara väldigt kunniga och hjälpsamma.
penna Skrivet av Dalal
Hej!
Min son har laktosintolerans, men jag har inte fått mycket hjälp från läkaren angående att det finns speciella produkter från apotketet och att det fanns tabletter man kunde ta före måltid som innehåller laktos. De tabletterna fick jag höra av en vän och att de hjälper att inte få magont när man äter något som innehåller laktos. Kan du ge mer råd tack.Mvh. Dalal.
besökare Svar till Solveig Jonsson penna Skrivet av Susanne
Tack, det är nu fixat.
penna Skrivet av Solveig Jonsson
Om man skriver om laktosinnehåll i gram måste man väl tala om om det är för 100 gr eller 1000 gr?
penna Skrivet av Johanna Karlsson
Gå till din vårdcentral och be om ett blodprov på laktos. Dom gör det inte om du inte ber om det, men dom ser det med ett blodprov!!:)
besökare Svar till Björn penna Skrivet av Susanne
Ja troligtvis. Det enklaste är ju att köpa hem laktosfri mjölk och glass och prova att äta det och se om du märker någon skillnad.
penna Skrivet av Björn
Hej!

Jag har fått problem med magen när jag äter gräddglass.ock även risgrynsgröt med mjölk.
Det har väl med laktosproblemet att göra?

Björn
  1