Kommentarer till Gå ner i vikt - Sida 5

"Min metod för att gå ner i vikt som jag rekommenderar andra. Jag gick ner 11 kg på 13 veckor."

Har du frågor eller synpunkter? Skriv gärna en kommentar till Gå ner i vikt.

Skriv en kommentar

Kontrollord  
Kontrollorden är till för att motverka spam och automatiska postningar.
info

Vill du ha svar?

Prenumerera på svar  
Du kommer att få e-post när någon skriver i denna tråd.
Du kan enkelt avsluta denna prenumeration med ett klick i alla mejl som skickas ut.
info

Kommentarer

förra sidan   1   2   3   4   5
penna Skrivet av Minja 2005-09-05 15:58
Jag vill bara säga till alla som försöker att gå ner i vikt att jag har provat lågkolhydrats tipset och gått ner 16 kg på 7 veckor! Det funkar och är inte alls svårt! Jag har provat det mesta innan kan jag lova! Lycka till alla systrar och bröder som vill väga lite mindre!
penna Skrivet av Anita 2005-08-17 16:50
Slog på måfå på bantning. Fick upp din sida.Nu ska jag sätta igång. Jag har kolhydratbantat för 30 år sedan med gott resultat men har inte kvar boken. Amerikansk! mycket med tillåtna drinkar och vin o sprit............Känner du igen det? Jag undrar hur det är med kräftor och räkor gick ju bra.
MVH Anita
penna Skrivet av Casandra 2005-08-11 01:09
Hej.
JAg hittade din sida och de kändes som att jag fick en massa bra tips. Vill bara tacka dig för att du lägger tid på att försöka hjälpa andra. Skall testa ditt sätt och hoppas på att det fungerar på mig med.
Stort tack //Casandra
penna Skrivet av Bullan 2005-07-22 08:13
Jag är en ständig jojjobantare som nu bestämt mig för att aldrig gå upp över ett visst antal kg nu. Din helt underbara sida hjälper mig när jag känner mig låst. Har lagt den som favorit och går in här och läser dina uppmuntrande ord. Tack för din hjälp!
/Den fd Bulliga :-)
person Svar till Qendresa penna Skrivet av Susanne 2005-07-19 15:24
Ja det gäller att inte ge upp och där tror jag att den metod jag använde är lättare att hålla sig till än många andra. Jag önskar dig lycka till!!
penna Skrivet av Qendresa 2005-07-19 14:24
hej..Ditt bantningstips verkar vara jätte bra..men det är så att jag ger upp..jag har verkligen försökt gå ner..men nu när jag läser ditt tips..så tror jag att jag kan klara de..jag skriver mer om de funkar..kram
person Svar till Anna penna Skrivet av Susanne 2005-05-23 16:45

Hej! Ett tips är att inte köpa hem några onyttigheter, för när man vet att inget finns blir man inte lika sugen.

Sedan med den här dieten försvinner sötsuget efter några dagar om du är hård med att inte äta nästan några kolhydrater alls i början.

Lycka till!

penna Skrivet av Anna 2005-05-23 15:45
Hej hej! Har läst dina tips om hur man kan äta nu.. o ja har försökt länge o gå ner i vikt. Men de e just de där som står i punkt 4.. de e så jä*la svårt att motstå sötsaker.. ja blir nästan tokig om ja inte får de ja e sugen på. De e jätte jobbigt. Hur ska ja bära mej åt.. för de spelar ingen roll hur månger ja bestämmer mej.. håller inte iallafall. :(
penna Skrivet av Eva 2005-05-12 21:07
Hejsan

Jag blev faktiskt mycket peppad av vad du skrev....var hos min sjukgymnast idag, hon kör med Atkinsmetoden och det går jättebra. hon tipsade mig att göra det åxå. jag har problem med ischias och bäckenet.....Jag har ca 40 kilo att försöka få bort. Så nu SKA jag börja ....har skickat efter en kokbok....Tack för att din sida finns....Eva
person Svar till Tabi penna Skrivet av Susanne 2005-05-02 14:44
Du kan följa mina tips bara så går du ner dina 2 kg på två veckor.
penna Skrivet av Tabi 2005-05-02 13:44
Heeeeiii bra tips...jag ska försöka börja oxo fast jag väger 55 vill väga 53 har du en bra lätt tips till 2 kg??
person Svar till Dilan penna Skrivet av Susanne 2005-04-28 15:03
Frukter innehåller kolhydrater och därför bör man inte äta för mycket när man följer den här dieten. (Annars är frukt nyttigt!) Äpplen är ok, men undvik bananer. Försök begränsa dig till en frukt om dagen. Äter du äpplen kan du kanske äta 2 st per dag.
penna Skrivet av Dilan 2005-04-28 14:03
Hej !!

När jag såg din sida så vart jag glad:D..

För jag behövde någon som gav mig tips..

Jag bantar nu o vet typ inte vad jag ska äta o så .. Du hade skrivit "om du känner dig lite små hungrig så kan du äta en frukt men inte för mycket"

Vadå kan man gå upp av frukter? Själv så äter jag mycket banan o äpplen..

Jag vill gå ner 12 kilon..

Hur länge höll du på för att gå ner i vikt?
person Svar till Sabina penna Skrivet av Susanne 2005-04-21 12:30

Ja det låter som du får tillräckligt med motion!

Lycka till med viktnedgången!

penna Skrivet av Sabina 2005-04-21 11:30
Hej! jag tänkte prova dina tips på att gå ner i vikt. låter himla bra.

tror du jag motionerar tillräckligt?

jag rider minst 2 hästar om dagen rör mig hela tiden i stallet.
penna Skrivet av Christian 2005-04-03 19:22
Jag måste berömma dig för den trevliga och lättlästa sidan.

Jag har under senaste året gått ner 48 kg på enbart äta rätt och motionera.

Jag går emot det du skriver på din sida om man till viss del.

Jag har hela tiden ätit "vanlig" mat.

Man kan stort sett äta allt, bara man rör sig mer än man äter.

Så det där med att ta bort pasta med mer fungerar kanske för att gå ner i vikt.

Men att gå ner i vikt handlar ju om att hitta en kost och motion som man kan ha sedan hela livet.

Ät allt, ät mindre och rör mer på dig.

Jag har nu varit normalviktig sedan december 2004, mitt midjemått håller på att minska för varje veckan.

Mitt midjemått är nu 88 cm (mellan revbenen och höftbenet).

Jag trivs himla bra med det liv jag har nu.
person Svar till Matte penna Skrivet av Susanne 2005-03-31 20:59
Det bästa är att försöka hålla sig till långsamma kolhydrater i små portioner för att hålla vikten. Ät fullkornspasta, fullkornsris etc. Fettet spelar ingen roll. Tänk på att lightprodukter oftast innehåller massa tillsatser och mera kolhydrater så undvik dessa.
penna Skrivet av Matte 2005-03-31 19:59
Om man nu har lyckats gå ner sina 10 kg, kan man då återgå till normal kost med kolhydrater, så som ris, pasta potatis. Men kanske dra ner på fettet. Eller skall man hålla på så hela tiden? Låter ju inte nyttigt att så gott som utesluta kolhydrater? Det e väl som snabba kolhydraterna som e farliga?
penna Skrivet av jennie 2005-03-30 15:14
hej! det ska bli spännande att testa din metod. jag har varit vegetarian i två är men har nu börjat äta kött igen och ska se om ja klarar av detta!
penna Skrivet av Becky 2005-03-09 19:59
din metod på att gå ner i vikt fungerar utmärkt! och blåbärspajen är den godaste någonsin! =)
penna Skrivet av frida 2004-11-21 20:55
Får börja med att säga att detta va en himla fin sida! Har planerat för min minus-kolhydrat-vecka några dagar nu, och den börjar i morgon... ska försöka minst 1 vecka, hoppas på 2 eller 3. Blev ännu mer inspirerad nu... TACK för din sida!
penna Skrivet av Ingeling 2004-11-16 23:13
Tittade på programmet om Atkins i TV5 i kväll och blev klart intresserad. JAG SKA FÖRSÖKA att gå ner i vikt, bär på 25 onödiga kilon
penna Skrivet av Malin 2004-07-26 21:31
fin sida=) kollade ditt diettips, men har själv gått över till i stort sett vegomat (äter ägg och lakto prod och kött 1-2ggr/v)

men blir inte mätt när jag bara äter grönsaker, helt omöjligt, har visserligen haft en ätstörning, men kan inte gå ner i små portioner, några tips??

tack//malin
penna Skrivet av Mariana paaso 2004-07-25 18:56
Hej hej ! Jag är en tjej som är 14 år o vill gå ner i vikt.så nu ska jag prova med denna metod för att jag tycker att den låter lätt,:D vill bara säga att jag ska klara av de här många kramar // FiNNeN :D
penna Skrivet av Frida 2004-06-29 00:12
Vill tacka för inspiration att ta tag i viktminskningen igen. :)

Bra recept och fin sida...

/Frida
penna Skrivet av john 2004-04-30 15:49
Jag gillar din bantningsguide, ett tips för din guide kan vara att dricka massa vatten, speciellt då man börjar motionera mera, det minskar åxå suget på sötsaker och läsk. Gillar man läsk kan man dock gå över till Pepsi MAX som sägs smaka mest cola av alla lightdrycker, men det är nog inte så bra att dricka för mycket lightläsk heller. Och man kan äta onyttigheter som chips en dag i veckan, t.ex estrellas, dom med 35% mindre fett. Man kanske inte heller ska övergå helt till endast nyttigheter direkt annars kanske det slår tillbaka men merdelen ska defenitivt bort, hur mycket beror på hur bra psyke&vilja man har. Guiden funkar utmärkt ändå om man dricker 1000% mer vatten än tidigare. Jag har följt den ett tag.
förra sidan   1   2   3   4   5