"Recept på våfflor som ger mycket goda frasiga våfflor! Enkelt recept med tydlig beskrivning och bilder steg för steg!"
Nej, våffeljärn måste man ha för att göra våfflor. Har man inget våffeljärn så rekommenderar jag att göra pannkakor istället. Det är nästan samma smet!
Svar till claes i majorna: Receptet är för ett vanligt våffeljärn, men det har blivit 10 st våfflor per våffelsmetsats för mig också så jag har nu ändrat det i receptet så nu står det 10 st! Tack!
Svar till sara: Jag har nu lagt till 0,25 tsk salt i receptet. Annars så innehåller smör lite salt som ger smak och smöret ger i sig väldigt god smak till skillnad från margarin. Kanske använde du margarin?
Svar till Sara: Det finns olika recept på våfflor. Det här är frasvåfflor och det är många som tycker det här receptet är jättebra.
Svar till carina: Tack för ett jättebra tips. Jag provade själv idag och det funkade. Jag fick köra på lägsta effekt på brödrosten för att inte kanten skulle bli bränd, då blev det perfekt! Jag har skrivit in det i receptet nu!
Du kan anmäla följande post om du tycker att den av någon anledning är opassande.
Din anmälan skickas till Webmaster som därefter beslutar om posten godkänns eller tas bort. Under tiden visas inte den anmälda postens innehåll.
Vänligen vänta medan din förfrågan utförs...
50-topplistan med bilder