Diskutera: Morotskaka - Sida 1

"Godaste receptet på morotskaka som dessutom är enkelt att göra. Bilder steg för steg!"

1   2   3   4   5   nästa sida
 svar  Svar till  Erik karlsson    kommentar  Skrivet av  Susanne 2013-04-18 03:43
Roligt att höra! :)
   kommentar  Skrivet av  helena  2013-04-10 13:34
kanoners, gjorde den idag
   kommentar  Skrivet av  Erik karlsson  2013-03-22 17:54
Så jävla bra recept! Den blir perfekt varje gång!
45 minuter tycker jag är perfekt tid! Perfekt! Perfekt! :D
   kommentar  Skrivet av  Erik  2013-02-12 18:32
Det räcker att grädda kakan 35 minuter, då blir kakan lite kladdig i mitten och inte torr.
   kommentar  Skrivet av  matiss  2012-11-18 08:29
man kan även göra muffins på smeten (det är godare utan söt mandel i muffinsen).
   kommentar  Skrivet av  Oskar  2012-11-14 22:21
Sjukt god morotskaka! Den blir mycket snabbt uppäten varje gång jag gör den! :)
   kommentar  Skrivet av  Yuum  2012-11-04 15:24
Jag vill veta vad kan man använda om man är glutens intolerans för det här? Tack!
 svar  Svar till  Hadeel    kommentar  Skrivet av  Susanne 2012-08-09 14:48
Roligt att höra! :)
   kommentar  Skrivet av  Hadeel  2012-08-07 15:19
Min absolut favorit kaka! Har gjort den fleeera gånger av det här recepten och den blir super god varje gång! Plus alla som smakar den tycker också att den är jätte god! :) TACK för dina underbara recept! Ska prova ditt recept på kärleksmums idag :)
 svar  Svar till  liz    kommentar  Skrivet av  Susanne 2012-07-09 23:31
Ja det är kortare tid i ugnen och högre temperatur generellt när man gör muffins. Det är också skillnad på om man gör stora amerikanska muffins eller normalstora. Men du kan kolla dessa ugnstider i andra recept t.ex. receptet på äppelmuffins där jag har skrivit detta både för normala och stora muffins.
   kommentar  Skrivet av  liz  2012-07-07 15:57
Superbra recept, morotskakan blev jättegod! Tack så mycket. Har hört att man kan göra kakan i muffinsformar också så jag tänkte prova det nästa gång, behöver man göra några ändringar på ugnstemperatur och tid då? :)
 svar  Svar till  Margareta    kommentar  Skrivet av  Susanne 2012-05-21 23:28
Varsågod och tack för variationstipsen! :)
   kommentar  Skrivet av  Margareta  2012-05-18 21:01
Tack för receptet. Det var den godaste morotskakan jag ätit/gjort. Första var lite våt/kladigt men vi var ändå supernöjda.
I andra bakning har jag ersatt 0,5dl vetemjöl med grov dinkel, vispat ägg och minskat på olja. Det blev nyttigare så klart och lika god (och lite torare och luftigare). Nästa gång tar jag bara dinkel mjöl fast inte bara grov.
 svar  Svar till  Marlene    kommentar  Skrivet av  Susanne 2012-03-18 18:10
Ja det går bra. Du kan lägga på glasyren/garneringen 2 dagar innan också.
   kommentar  Skrivet av  Marlene  2012-03-14 18:19
Går denna att baka 2 dagar innan servering om den förvaras i kylskåp? Ska man i så fall vänta med krämen tills samma dag eller lägga på den i samma veva och låta hela kakan stå och vänta? Eller är det inte att rekommendera?
   kommentar  Skrivet av  Dennis  2012-02-10 00:31
Till min matberedare så finns det en tillsats som gör så den funkar som ett rivjärn.
Annars använd ett manuellt rivjärn och riv, för det är att föredra att ha kvar just de tunna strimmorna av morot. det gör den extra saftig och god.
mycket bättre än att använda morotspure :).

Underbart recept, och ett tips från en kock..
sikta/sila mjölet så du pudrar ner det i bunken så får du en extra fluffig o saftig kaka.
Funkar på alla recept som man använder mjöl i.
 svar  Svar till  Moa    kommentar  Skrivet av  Susanne 2011-10-14 20:22
Bikarbonat är ungefär som bakpulver. Utan bikarbonat blir kakan mera kompakt så om du inte har bikarbonat ersätt med bakpulver. Klicka på bikarbonat i ingredienslistan för att läsa mer om detta, var man hittar det i affären och hur man ersätter det mot bakpulver.
   kommentar  Skrivet av  Moa  2011-10-12 12:01
smakar det lika bra utan bikarbonat? och vart kan man köpa bikarbonat?
 svar  Svar till  Klara    kommentar  Skrivet av  Susanne 2011-08-22 01:02
Använd rivjärnet i matberedaren istället för kniven när du river morötterna så går det nog bättre.
 svar  Svar till  Klara    kommentar  Skrivet av  Susanne 2011-08-22 00:55
Ja den brukar sjunka ihop lite så den blir platt efter att man tagit ut den ur ugnen.
  1   2   3   4   5   nästa sida
Bloggen
Senaste inlägget: Nytt recept: Löpepannkaka löpepannkaka
Recepttips
Nyaste receptet
Köksmaskin

Välkommen till min receptsajt! Det är jag som gjort alla recept och programmerat sajten!
/Susanne

Recepttips
Recepttips
Statistik