Lätt kiwiglass

Till receptet på Lätt kiwiglass

"GI-recept på glass gjord på yoghurt, kiwi, fruktoscker och äggulor. Enkelt och gott!"

1
svar  Svar till Iza

1. Proteinpulver har jag aldrig köpt så det har jag inget recept på. 2. Ta naturell yoghurt istället för grädde. 3. Sockermängden kan minskas så mycket man vill. Sockret kan också helt eller delvis ersättas med bär! Blanda ner blåbär och/eller hallon som du kan mosa om du vill. Det är både gott och nyttigt. 4. Sätt igång glassmaskinen med rotorbladet som roterar under tiden du häller i glass-smeten. Rotorbladet måste hela tiden rotera så du får inte stoppa maskinen under tiden.

kommentar Skrivet av  Susanne  2010-06-27 17:10
Snälla, jag söker recept till glassmaskin som är gjord på proteinpulver dvs smalare och mindre socker i. Har någon ett recept på:
1. Proteinpulverglass
2. Mindre fet glass
3. Mindre socker (mindre kolhydrater)
4. VARFÖR fryser det fast på min isplatta istället för att bli glass?

Snart ger jag upp och lämar tillbaka maskinen.

Please help me!
kommentar Skrivet av  Iza  2010-06-23 09:53

Svar till anonym: Ta ungefär lika mycket vanligt strösocker, kanske något mer eftersom fruktsocker är sötare än socker. Jag tror att 4-5 msk strösocker blir bra.

kommentar Skrivet av  Susanne  2009-07-29 11:39
hur mycket vanligt socker ska man ta om man byter ut emot det?
kommentar Skrivet av  anonym  2009-07-29 11:13

Svar till alda: Ja det bör gå bra.

kommentar Skrivet av  Susanne  2008-07-04 13:07

Svar till anonym: Du måste inte använda glassmaskin men om du gör det så blir den godare eftersom glassmaskinen rör om glass-smeten under infrysningen vilket gör att iskristallerna blir små vilket ger en mjukare och godare glass. Du kan om du använder glassmaskin äta upp glassen direkt efter att glassmaskinen är klar eller också fryser du in glassen om du vill äta den senare. Du behöver då inte röra om i glassen.

kommentar Skrivet av  Susanne  2008-07-04 13:06
Ska man köra glassen i en glassmaskin först
kommentar Skrivet av  anonym  2008-07-02 12:52
kan man byta ut kiwin mot annan frukt tex jordgubbar elr mango
kommentar Skrivet av  alda  2008-06-25 00:34
 1
Recepttips
Recepttips
Recepttips
Nyaste receptet
Sök recept
Bloggen