Diskutera: Kanelbullar - Sida 1

"Recept på klassiska kanelbullar som du bakar enkelt och rationellt. Flera beskrivande bilder på hur du bakar bullarna."

1   2   3   4   5   6   nästa sida
 svar  Svar till  jakob    kommentar  Skrivet av  Susanne 2013-04-18 04:20
Tråkigt att höra! Jag ska se över receptet och vara tydligare med detta.
 svar  Svar till  Helen    kommentar  Skrivet av  Susanne 2013-03-16 00:58
Trevligt att höra! :)
 svar  Svar till  Wisam    kommentar  Skrivet av  Susanne 2013-03-07 02:44
Ja det gäller att degspadet inte blir för varmt för då dör jästen. Tänk på att röra om i botten när du värmer. Jag tror det vanligaste felet är att man bara känner på ytan utan att röra om och då kan degspadet vara alldeles för varmt i botten. Det kan också vara så att om man ställer undan degspadet så kan eftervärmen i botten värma på för mycket under tiden man rör ut jästen. Det sista gäller framförallt om man brassat på för mycket effekt på plattan. Alla dessa tips gäller alla recept med jäst. Jag ska försöka förtydliga detta på något sätt så att det blir omöjligt att misslyckas hoppas jag! Tack för feedback och hoppas dessa tips hjälper dig till nästa bak! :)
 svar  Svar till  evelina den fina    kommentar  Skrivet av  Susanne 2013-03-07 02:42
Varsågod! :)
 svar  Svar till  Jenna    kommentar  Skrivet av  Susanne 2013-03-07 02:41
Vad bra, roligt att höra! :)
 svar  Svar till  Rebecca    kommentar  Skrivet av  Susanne 2013-03-07 02:35
Tack för dina synpunkter. Jag kommer förmodligen ändra det i receptet efter att jag bakat dem nästa gång. :)
   kommentar  Skrivet av  Rebecca  2013-02-22 16:08
Saftiga bullar, men behövs mera fyllning och mera kardemumma i degen
   kommentar  Skrivet av  Jenna  2013-02-17 20:48
Hej och tack
det var nog enklaste gången jag bakade bullar och fort gick det, enkelt och lätt att följa receptet.
Tack än en gång....blev perfekta!
   kommentar  Skrivet av  evelina den fina  2013-02-17 16:18
tack för ett enkelt och lättläst recept, mina bullar blev otroligt lyckade, mumsar för fullt! :)
   kommentar  Skrivet av  Wisam  2013-02-17 14:15
Tyvärr misslyckades jag idag. :( jag tror dat var lite oklart vad gäller jäst!

Hälsningar
   kommentar  Skrivet av  Helen  2013-02-10 23:35
Ett enkelt recept att följa och bullarna blev jättegoda!
De ska jag bjuda på när vi firar vår sons 1 års dag.

MVH Helen
 svar  Svar till  Susanne    kommentar  Skrivet av  jakob  2013-02-08 19:31
Jag gjorde två portioner för att göra 50 st. Nu måste jag slänga båda degarna för att jästsvamparna dog.

Jag tycker det är väldigt oklart gällande det. Och jag kan tycka att du bör varna för det. Hellre för kallt än för varmt.

Ha det gött!
 svar  Svar till  pea    kommentar  Skrivet av  Susanne 2013-01-29 00:48
Nice to hear! Thanks for writing! :)
   kommentar  Skrivet av  pea  2013-01-20 15:03
In the english country side wanted to do some swedish "kanelbullar" and finding this sajt..made me and my kiddis very happy!!
Now enjoying them with a glass of milk..yummy!!
Super thanks
pea
   kommentar  Skrivet av  Katarina  2012-12-23 15:13
jätte-goda och enkla att göra
 svar  Svar till  Anna    kommentar  Skrivet av  Susanne 2012-11-17 18:31
Tack så mycket! :)
 svar  Svar till  Emmi    kommentar  Skrivet av  Susanne 2012-11-17 18:00
Om bullarna inte jäser så beror det förmodligen på att du värmt degvätskan (alltså smöret och mjölken) för varmt så att jästen dött. Tänk på att det är bättre att degvätskan är för kall än för varm. Tänk på att röra runt i degvätskan så att det inte är varmt i botten och ljummet på ytan. Vad tycker du är oklart i receptet? Jag ändrar gärna om det är otydligt.
   kommentar  Skrivet av  Emmi  2012-11-17 07:37
Jäste inte efter 30 min, inte heller efter en timma.
Jäste inte heller i bullformarna varken 30 min eller 1 timma. I ugnen hände det lite men dom ser hemska ut.
Jag följde receptet till punkt och pricka, så frågan är vart
Det gick fel..mycket som dock är oklart i receptet.. Rekommenderas INTE!!
   kommentar  Skrivet av  Anna  2012-10-31 03:55
Hej Susanne,
Nu har jag funnit ett ännu godare recpet på kanelbullar, lite mer kryddiga med pumpapure i smeten och cream cheese frosting. :-) Enjoy!
http://www.thefoodmethod.com/2012/10/spicy-cinnamon-buns-with-pumpkin.html
Om du har förslag på andra smakkombinationer du tycker jag ska prova så skriv gärna en kommentar. Skulle vara kul med nya ideer.
   kommentar  Skrivet av  Jocke  2012-10-29 14:58
De bästaste bullarna någonsin i hela vida världen. Supergoda och enkla att göra.

Me Gusta
  1   2   3   4   5   6   nästa sida
Bloggen
Senaste inlägget: Gör din egen grillmarinad hemgjord grillmarinad
Recepttips
Recepttips
Recepttips

Välkommen till min receptsajt! Det är jag som gjort alla recept och programmerat sajten!
/Susanne

Recepttips
Receptappar för iPhone och Android
Statistik