"Recept på kola, gräddkola som du kokar själv med vispgrädde, smör, sirap, socker. Gott julgodis. 50 st kolor blir det."
Svar till stephanie 13: Kolla receptet på chokladkola! Det är ungefär likadant som detta recept fast med kakao också. Angående att det bränns i botten; försök koka på svagare värme och om du har en kastrull med tjockare botten ta den istället.
Svar till Frida: Det här är ett klassiskt kola-recept. Har du något enklare recept så får du gärna skriva det här eller skicka till mig via kontaktformuläret. Jag eftersträvar att ha enkla recept som alla kan göra.
Svar till lisabela: Det fungerar med margarin istället för smör men det blir godare med smör och dessutom även nyttigare eftersom margarin innehåller härdat fett och ibland även transfetter.
Svar till lena: Jag rekommenderar att man använder sirap om man vill ha den klassiska kolasmaken.
Du kan anmäla följande post om du tycker att den av någon anledning är opassande.
Din anmälan skickas till Webmaster som därefter beslutar om posten godkänns eller tas bort. Under tiden visas inte den anmälda postens innehåll.
Vänligen vänta medan din förfrågan utförs...
50-topplistan med bilder