"Recept på drömtårta som är en chokladrulltårta med god fyllning."
Smör är smör. Klicka på ingrediensen i ingredienslistan så ser du en bild på smör. Smör ser ut som margarin men är mycket godare och nyttigare än margarin. Smör är den äkta varan, margarin är ett kemiskt ihopjox.
Det här receptet blir mycket godare om man tar smör i stället för margarin så därför har jag tagit bort margarin som alternativ i ingredienslistan. Jag har också lagt till i beskrivningen att man gärna får smaka på smörsmeten och tillsätta mer florsocker om man tycker det smakar för mycket smör.
Olika ugnar kan bete sig olika, en del ugnar är varmare än vad man ställt in dem på. Man brukar grädda rulltårta i 250°C men man får naturligtvis testa sig fram eftersom det är så känsligt när man gräddar i så hög temperatur en så kort tid.
Jag tycker det bästa är att använda varmluftsfunktionen om man har det på sin ugn för då blir det lättare att få den lagom gräddad.
Tog du margarin eller smör? Med margarin kan jag tänka mig att det inte blir så gott. Smör smakar mycket bättre och har också lite svag saltsmak som gör att det smakar godare. Margarin är varken gott eller nyttigt. Jag använder alltid smör.
Det är ju 2 dl florsocker, förutom vaniljsocker, kan du ha glömt det?
Svar till fatima: Ja du kan ta vetemjöl istället.
Du kan anmäla följande post om du tycker att den av någon anledning är opassande.
Din anmälan skickas till Webmaster som därefter beslutar om posten godkänns eller tas bort. Under tiden visas inte den anmälda postens innehåll.
Vänligen vänta medan din förfrågan utförs...
50-topplistan med bilder