Diskutera: Citronkladdkaka - Sida 1

"Recept på citronkladdkaka som är otroligt god och enkel att göra! Bilder steg för steg."

1   2   3   nästa sida
 svar  Svar till  Jenny    kommentar  Skrivet av  Susanne 2013-04-29 17:14
Nej jag har inte provat det. Tänk dock på att apelsin inte är lika syrligt som citron så troligtvis bör sockermängden minskas. Det kan nog vara svårt att få apelsinsmaken tillräckligt stark, en idé är att blanda både apelsin och citron så du får lite mer syra. Hackad choklad i är nog också gott ihop med apelsin. Lycka till och skriv gärna hur det blev om du testar! :)
   kommentar  Skrivet av  Jenny  2013-04-29 16:28
Är det någon som har provat att göra den med apelsin istället?
Detta är för övrigt min bästa kaka som jag brukar bjuda mycket på!
 svar  Svar till  Madelene    kommentar  Skrivet av  Susanne 2013-04-10 01:20
Ja det går bra men tänk på att tiden i ugnen varierar med hur stor form du tar i förhållande till smet. Om du har en stor form som har större yta än vad jag har i mitt recept så blir ju kakan tunnare och då blir ugnstiden kortare. Och tvärtom.
Stort lycka till! :) /Susanne
   kommentar  Skrivet av  Madelene  2013-04-07 16:59
Går den att göra i långpanna? Ska fixa fika för 180 st... :) Långpanna och att den går att frysa är ett måste!
 svar  Svar till  Heléne    kommentar  Skrivet av  Susanne 2013-03-13 06:35
Nej det blir inget diskmedel i kakan. Du sköljer ju av det när du tvättat den. Precis som när man diskar porslin. Inget konstigt. :)
 svar  Svar till  Knatten    kommentar  Skrivet av  Susanne 2013-03-13 06:34
Låter gott med grädde och blåbär! :)
   kommentar  Skrivet av  jocke  2013-03-02 02:25
Helt grymt god :-*
   kommentar  Skrivet av  Mai  2013-02-25 12:51
Supergod o var skitenkel att göra..
Vi tog gräddglass till o den är mumsfillibaba
   kommentar  Skrivet av  Heléne  2013-02-12 17:49
Diskmedel?? :O Men då blir det ju diskmedel i kakan. :/ Annars ser den god ut. :)
   kommentar  Skrivet av  Knatten  2013-01-12 13:02
Mums!!! Har numera blivit min favorit. Jag garnerar den med grädde o blåbär så blir det en färdig o riktigt frisk o god tårta. /Knatten
 svar  Svar till  Halah    kommentar  Skrivet av  Susanne 2012-11-09 03:24
Hoppas den blev god! :)
   kommentar  Skrivet av  Halah  2012-11-03 16:58
Jag ska göra den nu hoppas den smakar gott och sen så ska jag säga resultatet !!!
   kommentar  Skrivet av  Anna  2012-10-20 16:01
Kanon god kaka vi hade hallon och vaviljvisp till så smarrigt.
 svar  Svar till  Kattis    kommentar  Skrivet av  Susanne 2012-07-16 13:17
Trevligt att höra och bra att det fungerade även med citron på flaska. Det finns även citronarom att köpa på flaska om man vill ha citronskalsmaken som gör att kakan blir ännu godare!
   kommentar  Skrivet av  Kattis  2012-07-14 21:01
Muuuuuuums!! Jag tog pressad citron på flaska (5 msk ska motsvara saften från en citron) och struntade således i skalet - men det blev gott ändå! Blev besviken när jag smakade på smeten och hade efter det inga höga förhoppningar på den färdiga kakan MEN JO! Den blev riktigt god! Särskilt kanterna, helt perfekt konsistens. Lite sega. Mhhh.
   kommentar  Skrivet av  Maria  2012-04-10 18:36
Har nu bakat muffins av smeten och det vart jättebra, hade dock i en kryddmått bakpulver ( bara för att). Muffinsen vart syrliga och goda, ska göra en frosting av smör , florsocker och citronsaft att ha uppepå muffinsarna. Hade på 200 gr (varmluft) i 10 min.
 svar  Svar till  Maria    kommentar  Skrivet av  Susanne 2012-04-05 13:43
Ja kolla på receptet för kladdmuffins och ta samma ugnsvärme och tid. Skriv gärna igen och berätta hur de blev om du provar! :)
   kommentar  Skrivet av  Maria  2012-04-04 19:01
Hej, tror du man kan göra denna kaka i muffinsformar istället?
 svar  Svar till  Henrik    kommentar  Skrivet av  Susanne 2012-03-04 02:46
Det låter som du haft fel ugnsinställningar. Kontrollera att du verkligen har både över- och undervärme på (standardinställning) och att ugnen har rätt temperatur när du ställer in kakan. Kakan ska inte behöva mer än möjligen några minuter längre tid i ugnen än vad som står i receptet. Hoppas det går bättre nästa gång! :)
   kommentar  Skrivet av  Henrik  2012-03-01 00:01
Provade göra den nyss men blev inge bra, tog ut den efter 40min och efter 20min att svalna så skulle jag ta en bit men den var alldeles geggig, man fick liksom inte upp en hel bit, och den smakade inte nå bra heller.
Är inte riktigt säker på vad som blev fel, men jag tänkte att den hade säkert behövt en 20min till i ugnen. Blir att prova göra den igen vid ett annat tillfälle för att se om den blir bättre.
  1   2   3   nästa sida
Bloggen
Senaste inlägget: Gör din egen grillmarinad hemgjord grillmarinad
Recepttips
Recepttips
Recepttips
Recepttips

Välkommen till min receptsajt! Det är jag som gjort alla recept och programmerat sajten!
/Susanne

Statistik