Chokladmousse

Till receptet på Chokladmousse

"Underbar chokladmousse. Ett enkelt recept med mörk choklad, vispgrädde och äggulor. 4 portioner. Tid 10 min + 1 timme i kylskåp."

1  2  3  4  nästa sida
svar  Svar till Beppo
Det gör inget om det koagulerar. När man lägger i den vispade äggvitan brukar det fungera iaf!! Ett tips bara ;)
kommentar Skrivet av  Daniel  2010-07-01 23:18
Har precis gjort denna mousse och den vart helt perfekt :) Tog dock 150 g choklad istället men hade i allt kaffe och endast 2 matskedar florsocker... Tror även att det räcker bra till 4 personer för den var väldigt mäktig och man vill ju inte att gästerna ska spricka! Blev 4 rätt stora glas samt två mindre som jag tänkte ge till vår lille kille ;) Kan ju dekorera med lite bär också så blir det lite mer att smaska på... Tack för ett bra recept!
kommentar Skrivet av  Angelica  2010-05-12 14:18
Hej

Jag har inte testat receptet än men hoppas få göra det snart! Jag undrar bara en sak, och det är att det står att man inte behöver blanda i starkt kaffe, men blir det någon skillnad på med eller utan kaffe? Ska nog testa utan:)

Lisl
kommentar Skrivet av  Lisl  2010-03-28 22:39
Ett riktigt dåligt och nonchalant recept. Det borde
inte stå "svalna något" när man menar "låt
chokladen svalna rätt rejält så att äggulorna
inte koagulerar". Detta är ett recept för den redan
invigde och rutinerade kocken.
kommentar Skrivet av  Beppo  2010-03-13 19:38
Oj, jag glömde, jag såg nån som klagat att det var för lite, min familj orkade inte ens äta upp! Den är mer mättande än man tror.
kommentar Skrivet av  Malvina igen!  2010-03-04 14:04
Så himla gooooooood! Förstår inte hur någon kan göra fel? Superenkel! Ett tips är att röra i chokladen då och då för då stelnar den inte lika fort om något skulle dröja.. Men tack till ett super recept!
kommentar Skrivet av  Malvina, 12  2010-03-04 14:02
Caroline och Malin:istället för att skämmas fruktansvärt, kan ni säga till era gäster att vänta i tio minuter och göra en sats till. Så farligt var det väl inte. Jag förstår inte varför alla ska gnälla om så helt omotiverade saker.
kommentar Skrivet av  Mary  2010-02-28 17:12
Den var enkel o göra o god kanske lite väl stark smak av kaffet, men ja gillar ju kaffe, men för andras del! :)
kommentar Skrivet av  BakBecka  2010-02-26 15:36
Det var den godaste chokladmousse jag ätit!!!!!!!!
kommentar Skrivet av  nanna  2010-02-25 19:36
anmäld post  Posten är anmäld och väntar på att godkännas eller tas bort.
kommentar Skrivet av  Peter  2010-02-19 21:57
Riktigt gott!
kommentar Skrivet av  daniel  2010-02-14 18:27
Helt fantastiskt god och enkel att göra!
Luftig och lagom mättande.
kommentar Skrivet av  mats  2010-02-11 20:45
kommentar Skrivet av  Karolina  2010-02-05 15:57
Perfect!
kommentar Skrivet av  Kurt  2010-02-02 20:51
kommentar Skrivet av  Rospigan  2010-02-01 09:28
Helt underbar, lätt att göra och sååå god!
kommentar Skrivet av  Jessica  2010-01-27 19:48
Jag verkligen ÄLSKAR chokladmousse, ska prova denna då jag inte har hittat något annat bra recept på chokladmousse! =)
Men det var mer posetiva kommentarer än negativa! (sen kan ju dom negativa komma pga att man inte FÖLJER receptet ORDENTLIGT)
Ser verkligen fram emot att testa denna!
Tack på förhand! =)
kommentar Skrivet av  marlene  2010-01-26 00:04

Svar till Caroline och Malin: Jag gissar att ni hade lite större portionsglas så att det såg väldigt lite ut i varje glas? Har man större glas så får man som ni säger göra dubbel sats. De glas som jag har på bilden rymmer drygt 1 dl. Jag ska förtydliga det i receptet.

Svar till besviken kvinna: Du måste låta smeten svalna. Om det blir för stor temperaturskillnad mellan den varma smeten och den kalla grädden så blir det grynigt.

kommentar Skrivet av  Susanne  2010-01-19 10:27
Vi rekomenderar dubbelsats för alla! Gjorde efter receptet och får nu skämmas inför våra gäster, fruktansvärt!
kommentar Skrivet av  Caroline och Malin  2010-01-16 16:42
detta ska jag prova så snabbt jag har handlat, ska bli jätte gott hoppas jag. :)

från en tolv årig tjej

PS: älskar att baka
kommentar Skrivet av  sandra  2010-01-11 18:39
 1  2  3  4  nästa sida
Recepttips
Recepttips
Recepttips
Nyaste receptet
Sök recept
Bloggen
Senaste inlägget: Nytt recept: Gubbröra gubbröra
Recepttips