Diskutera: Banankladdkaka - Sida 1

"Recept på banankladdkaka - en god kladdkaka med smak av banan. Enkel att göra, endast en kvarts jobb. Om man kan vänta blir den ännu godare efter ett par dagar i kylen. "

1   2   3   4   nästa sida
   kommentar  Skrivet av  Elin  2013-01-10 18:23
Min absoluta kladdkaka just nu! Tackar :)
   kommentar  Skrivet av  Emelie  2012-04-28 13:24
Hej igen!
Nu har jordnöts-kokos-banan-kladdkakan hunnit stå i kylen i 3 dagar och den blir bara godare och godare!
Kombinationen av dessa ingredienser blev riktigt smarrig och kokos som "ströbröd" gav den godaste kant på kladdkaka jag nånsin ätit!
Värt att prova!
Nu ska jag njuta av en bit tillsammans med lite vanlijglass :)
   kommentar  Skrivet av  Emelie  2012-04-25 15:08
Jag smälte det smör jag hade hemma (ca. 125 gr)och blandade sedan i några matskedar (ca. 2-3) jordnötsmör för att fylla ut. Jag hade i nästan allt i smeten men lämnade lite så jag kunde smörja formen, "bröade" den med kokos istället för ströbröd, tror smakerna kan passa ihop :)

Resten gjorde jag enligt receptet, men min smet blev väldigt fast i konsistensen. Tror dock inte att det gör något!

Nu står den i ugnen.. ska bli spännande att prova denna kaka, det doftar underbart! Jag återkommer om det färdiga resultatet!

mvh. Emelie
   kommentar  Skrivet av  Sandra  2012-04-21 08:53
Den blev lyckad till festen.. Udda smak men med vaniljglass blev den jättegod!
   kommentar  Skrivet av  Sandra  2012-04-07 19:46
Gjorde den här kakan nyss.
Den är till imorgon och har ingen aning om hur den smakar..
Dock stod min sambo och berätta hur god smeten var att det var det goaste jag någonsin gjort..
(Han äter alltid upp överbliven smet)
Så håller tummarna att gästerna gillar det imorgon :D
   kommentar  Skrivet av  Norge  2011-06-02 12:17
En veldig god kake! Takk for oppskriften!
   kommentar  Skrivet av  anonym  2011-04-27 15:29
välldigt god!!
   kommentar  Skrivet av  Mummms  2011-03-15 13:11
Jätte enkel att göra och den är super god med!
   kommentar  Skrivet av  Gummlan  2011-01-13 17:32
Jag älskade denna kaka och då jag tidigare bakat kakor med frukt i och inte vill att dom ska sjunka så tärnade jag bananen fint, vände bitarna i lite vetemjöl och kakao, hällde i ung hälften av smeten, i med bananer och på med resten och det blev toppen. En liten "kletsträng" med banan i mitten.
 svar  Svar till  Susanne    kommentar  Skrivet av  wera  2010-12-27 21:59
jätte... fast nästa gång tar jag en banan till och skivar och lägger uppe på formen... för det mesta av bananen tycktes sjunka till botten. Jag gillar som sagt banan och gillar man inte banan ska man kanske inte göra en banankladdkaka;-) Min karl som ogillar söta saker tyckte den var bra, precis lagom söt.
 svar  Svar till  wera    kommentar  Skrivet av  Susanne 2010-12-27 21:27
Hoppas det blev gott! Skriv gärna och berätta! :)
   kommentar  Skrivet av  wera  2010-12-25 14:45
jag älskar banan och tycker vanligtvis att 2 bananer(som verkar vara standard när det gäller att baka bananmuffins och kakor) är för lite.. så jag slängde i tre, smakade av smeten och funderade på en fjärde *S* men det får räcka.. står i ugnen nu och jag väntar med spänning
 svar  Svar till  mia    kommentar  Skrivet av  Susanne 2010-10-28 01:29
Nej det skulle jag inte vilja påstå. Jag har alltid haft den så länge som det står i receptet. Men ugnar kan vara lite olika och vad gäller hur kladdig en kladdkaka ska vara är verkligen smaken som baken.
   kommentar  Skrivet av  mia  2010-10-21 20:48
nja, jag får nog lägga på 5 min eller så, nog för att den ska vara kladdig, men den ska väl ändå inte "flyta" när man lutar på formen. (tänker på alexanders kommentar)
 svar  Svar till  Nina    kommentar  Skrivet av  Susanne 2010-10-10 02:28
Ljummen eller kall är godast tycker jag. Man får äta den som man vill! ;)
   kommentar  Skrivet av  Nina  2010-10-02 20:46
äter man kakan varm eller kall? ;) Eller spelar det ingen roll? ;D
   kommentar  Skrivet av  Alexander  2010-09-28 19:06
Banansmaken var något dominant, och då hade jag bara en banan i. Jag rekommenderar att man höjer mängden kakao och alternativ tar i cirka en halv banan för en mer subtil smak.

Vad jag även vill varna för är att ha i kakan för länge. Den ser kanske väldigt lös i när den står i ugnen men det reflekterar INTE slutresultatet!
   kommentar  Skrivet av  Ida  2010-08-17 10:46
Jag tycker kakan blev vældigt god. Jag tog bara en banan och det gav lagom mycket banansmak. Bytte också ut vettemjølet mot glutenfritt mjøl, vilket inte var något problem. Samt sockret mot søtningstrø. Det ska bli gott att bjuda tjejerna på ikvæll : )
 svar  Svar till  urban    kommentar  Skrivet av  Susanne 2010-08-06 02:44
Kladdkaka ska ju vara lite kladdig. Vill du göra banankaka som inte är kladdig finns recept på det också. Vill du ändå göra banankladdkaka men få den mindre kladdig så kan du grädda den några minuter längre.
   kommentar  Skrivet av  urban  2010-08-04 13:59
väldigt kladdigt blev det - blää
  1   2   3   4   nästa sida
Recepttips
Recepttips
Recepttips
Recepttips

Välkommen till min receptsajt! Det är jag som gjort alla recept och programmerat sajten!
/Susanne

Recepttips
Elvisp
Recepttips
Recepttips
Statistik